Allergiarv!

Min mamma var superallergisk mot trattkantareller, första gången hon sa det så trodde jag att hon skämtade med oss men ganska snart insåg jag att det fanns nån form av substans i det. för så fort vi var ute i skogen och plockade svamp och mamma började nysa så kunde man ge sig på att hon snart skulle ropa...jag har hittat trattisar!!

Eftersom vi bor i Västmanland och just trattkantarellen är vår landskapssvamp så förstår Ni att det finns en hel del i skogarna av just den sorten! Mamma älskade att plocka svamp ja, att gå i skogen överhuvudtaget och just det har jag väl ärvt av henne och det ska jag inte klaga på....det är ett bra arv!! Jag tror dock att pappa inte alltid uppskattade den svampplockningen...ja, själva plockningen, men det var ju alltid han som åkte på att rensa alla litrar dom kom hem med...och de kom hem med massor kan jag lova!

Men...nu idag har jag insett att jag är nog också lite överkänslig för trattisar, vår "fångst" har ju legat på dagstidningar på köksbordet över natten för att börja torka ur och för att jag sedan idag skulle sätta in dom i ugnen för torkning. I morse när jag vaknade så kände jag knappt igen mig själv, ansktet var svullet och ögonen syntes knappt. Näsan rann igen och hostan hade tillkommit lite...första tanken var....har förkylningen kommit tillbaka, den som jag var så glad över att den försvann i skogen. Sen började jag fundera....kan jag vara allergisk mot staden?? Tills det slog mig....trattkantarellerna!!!

Nog är det väl märkligt att det är just dessa uddasaker som ska gå i arv? Men...får väl dock vara glad att jag inte ärvt klumpfoten som en förfader hade!!!!!



Måste sen bjuda på en rolig bild jag lyckades få av Kajsa i helgen. Båda katterna är ganska roliga att fotografera vilket syns i mitt fotoarkiv jag lovar att jag har mer foton på katterna än på mina ungar..men det är klart det fanns inga digitalkameror när dom var små och nu är dom itne så intresserade av att vara med på foton!
Men...Kajsa har en förmåga att nästan alltid räcka ut tungan på bilder man tar av henne...och här kommer ett sånt!



Det kan se ut som att hon inte gillar brieosten hon blir bjuden på men jag kan rapportera att hon åt upp alltihopa!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att du kikade in på min blogg och ännu bättre lämnade en kommentar, det tycker jag är kul :)



Jo kan tro folk undrar över ormen :) Men det är så att vi håller på med reptiler och den blev sjuk och dog. Min sambo flår (hör och häpna) ibland ormar och sen spänner han upp skinnet så det blir som en prydnad. Kan låta lite sjukt men det är faktiskt rätt snyggt :)

Postat av: Pia

Ja nog finns det värre saker att vara allergisk mot! :o) Men trist ändå.. Superfina bilder! Ser att du hittat till Wiccan och hon till dig. Hon hade ett väldigt intressant frysinnehåll.. hahahaha... Kram på dig!

2008-09-22 @ 19:50:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Cattis

ja du..vilken annorlunda allergi..men förvånad? nej...C yaa..

2008-09-23 @ 08:15:14
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: sussi

så söt katt..

2008-09-24 @ 08:24:02
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback