Favorit i repris!

Den här bloggen skrev jag i september 2005 och jag kände att den vill jag bjuda Er på!

Nu ska jag byta identitet och utseende!! Anmäla mig till Extreme makeover eller nåt liknande......

Vet knappt om jag törs sätta detta på pränt......rodnar fortfarande

Okej....jag skulle ut och bunkra upp i skåpen, det är ju löning idag eller bidragsdags om man säger så Jag hade ju fått fel pengar från FK men tänkte att det ska nog räcka i alla fall.

Jag tog först en sväng på MAXI hittade lite billig mat där så det gick snabbt och enkelt. Gjorde ett riktigt fynd också....kaffekoppar i glas för tio kronor paret, köpte sex stycken som jag ska måla och kanske ge bort i julklapp eller så

Sedan vidare mot Willys, jag hade skrivit en lång lista där så jag visste ju ganska precis vad jag skulle ha men det slinker ju alltid ner lite annat som kan vara bra att ha....observera...inga onödiga saker för så mycket pengar har man inte att röra sig med när man går på Rehabpenning. När jag kom till kryddhyllan så kommer det en stor och jag menar verkligen en stor karl efter mig...trycker ögonen i mig och säger "Är det Du som stulit min vagn???"...jag blir liksom lite avvaktande och säjer...nej, men när jag tittar ner i "min" vagn så ser jag att det ligger en hel del saker som jag aldrig skulle handla...typ färdigrätter och sånt ...Det är bara för mig att le mitt alldeles vackraste leende och säga "Oj, det har jag visst!!!"...sen pratar vi lite lugnt ocjh sansat....han var inte så arg som han lät

Jag handlar vidare....nästan sida vid sida med denne store man...vi pratar lite lätt så där som man mycket sällan gör i en livsmedelsbutik!! Han...håller mycket hårt i sin vagn registrerar jag...frun/sambon hans får hämta sakerna

Jag fortsätter att fylla min vagn med kattmat, ost, kaviar, tvättmedel, sköljmedel (onödig vara tycker jag men min sambo envisas ) ja och lite annat smått och gott....kycklingfilé 2 kilo för 79 kronor...det är billigt!!! Sen kommer jag på....hushållspapper, jag går och hämtar det men låter vagnen stå kvar för nu är den tung att dra. Lägger ner det i vagnen när jag kommer tillbaka går en sväng, drar mig mot kassan. Då får jag se....det ligger blöjor i min vagn ...men, det var ju längesen ..inser att jag gjort det igen....lagt i fel vagn och gått iväg...känner hur jag blir lite röd..tittar mig omkring, ser den store mannen men konstaterar snabbt att det INTE är hans vagn jag tagit...hittar min egen vagn och ska då flytta över det jag sist lagt i...då får min hjärna blackout...jag bara inte minns....jag står där mycket förvirrad. Går till min vagn och står där och funderar en stund...då kommer "ägaren" till den andra vagnen och tar den och går iväg innan jag kommit på att det var hushållspapper jag lagt ner!!!! Nå, under normala förhållanden skulle jag ha hojtat och talat om mitt misstag men nu stod ju den store mannen bredvid mig och jag hade faktiskt inte lust att bjuda honom på ytterligare ett gott skratt!!!

Log lite generat och hoppades att han behövde hushållspapper och att det i såna fall var rätt sort

Nu var det dags att gå till kassan och betala och åka hem efter en rejäl arbetsdag i butiken ....vagnen var proppfull :-P

Lassar upp allt på bandet...blev riktigt svettig...men, det var inget mot vad jag skulle bli senare ...tittar på displayen och inser att jag handlat mer än jag har pengar till....Vad gör man då??????

Jag säger "Stopp....jag har handlat för mer än jag har pengar till...stopp, stopp!!!"....sen börjar det riktigt jobbiga...vad ska jag ta bort...och hur mycket pengar har jag på kortet ...köerna växer...snabbt!! En av anledningarna till att jag oftast handlar på Willys är att det är så lite kunder där....utom idag

Jag tar bort fläskfilén...osten....efter massor av försök så godkänner slutligen maskinen min transaktion......Då börjar nästa bekymmer....jag tittar lite snabbt upp...det är köer som Willys aldrig sett tidigare...minst femton meter i varje kassa
Då...då börjar jag fundera på hur jag ska få ut allt till bilen....vagnen tog ju killen som fick den stora äran att plocka tillbaka de varor som låg kvar...

Tja....med huvudet högt packar jag ner mina varor i fyra plastkassar och försöker lassa på allt på mig själv....inser att det går inte för jag hade ju tre limppåsar också...toalettpapper....*pust*..jag vill ju bara ut därifrån!!! Snabbt som aldrig förr tar jag två av kassarna och ilar som en iller ut till bilen in med kassarna och tillbaka för att hämta resten....när jag kommer tillbaka får jag inte upp bilen.......

När jag trilskats riktigt länge så ger han med sig...jag kastar in resten och tar mig snabbt därifrån...med ett löfte om att jag ska byta identitet......

15.08 Just nu får jag höra att det är det nya systemet på Försäkringskassan som strular...det är det som gör att jag inte fått mina pengar :(

Kommentarer
Postat av: Cattis

känns inte som de var 05 jag läste det här...C yaaa..

Postat av: Anna

Hehe hoppsan =P

2008-10-21 @ 14:15:38
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilken härligt beskrivning av en shoppingvända på Willys!! Den skulle du kunna sälja till någon tidning.



Kram Ingrid

2008-10-21 @ 17:01:29
URL: http://stenstugu.com
Postat av: Jeanette

Härligt, att läsa, kan tro att det skrattades gott :)

2008-10-21 @ 19:21:35
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Pia

jag känner riktigt hur svetten rinner och pulsen slår och hjärtat bultar och man bara vill dööööö!!

Huvaligen, vilken historia!!

Kram

2008-10-21 @ 21:00:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Eva

HAHA skrattar lika gott nu som första gången jag läste den!

2008-10-25 @ 02:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback