Sammanfattning!

Ska ta och göra en kort sammanfattning av den gångna veckan...det har ju varit lite mycket så faktiskt har cybervärlden fått komma i andra hand...men så ska det väl vara också?!

Ja, förra lördagen hade vi ju våra goda vänner här och jag presenterade ju menyn för Er i tidigt stadie, tänkte att Ni skulle få se hur varmrätten såg ut när den väl låg på tallriken!! Dock är det ytterst få maträtter som gör sig på svart tallrik men det är ju snyggt med svarta tallrikar!!!



Alla var mätta och belåtna när vi lämnade bordet..så mätta att det tilltugg jag inhandlat i form av jordnötter, chips och lösgodis knappt blev rört under hela kvällen! Trist för det innebär ju att sambon och jag måste gå och äta på det tills det tar slut...och det behöver då rakt inte nån av oss...fick nämligen på söndagen veta att jag bor ihop med en riktig man nuförtiden...Ni vet väl den där devisen...riktiga män väger över.... *fnissar*

På tisdagen så åkte ju styvdottern och jag till Stockholm för att bland annat gå på  Rosa Bandetgalan men också för att hinna med lite andra roliga saker...som till exempel Hallwylska museet där det just nu pågår en otroligt häftig konstutställning. De har små vackra rum med olika typer av konst såsom stilleben, landskap och portätt. De har bra information i varje rum så man fick sig lite kunskap till livs!!

På gården fanns dock ett riktigt häftigt konstverk.....



Visst är det enormt läckert?



I informationstexten här ovan kan också läsa sig till att tavlan i sig är större än vår lägenhet!! Nåt annat spännande som jag fick lära mig senare i veckan var faktiskt att en av döttrarna i familjen von Hallwyl grundade Muramaris som man kan beskåda på Gotland. Jag gör ingen utläggning här om det utan länkar Er vidare till Mari Jungstedts sida som handlar om detta och hennes roman Den döende Dandyn...
läs för det är en spännande historia!

Muramaris har sin egen plats i mitt minne..mytomspunnen men som barn förstod jag aldrig varför...bara att det försiggick en massa hemlisar och att de flesta vuxna fnittrade lite när man körde förbi där....nu när jag läst hos Jungstedt så vet jag bättre...alla dessa fördomar!

Ja...på kvällen bar det då vidare mot Globen och den var vacker att se på...



Det var för oss båda första besöket i Globen och jag har lärt mg att ska jag dit igen så vet jag var jag inte vill sitta...där vi satt! Fy, jag fick sån svindel så jag trodde först inte att vi skulle kunna vara kvar men jag vande mig men det var med skräckfylld förtjusning jag tog mig därifrån!

   

I lördags var det då dags för träffen med ett gäng tjejer som alla mötts via Lunarstorm! Några hade jag träffat tidigare och några var helt nya men ändå inte obekanta...man kan faktiskt lära känna varandra genom att bara prata med varandra!
Ovan är det några exempel på hur det såg ut i vår trevligafestmiljö!!!

Nu måste jag dock skynda mig iväg på styrelsemötet där jag tänker tala om att jag inte kommer att fortsätta som ordförande efetr denna mandatperiod....det tar alldeles för mycket på krafterna och ger alltför lite tillbaka, men då har de gott om tid att förbereda sig inför en ny ordförande!!! Vi har ju itne stämma förrän i maj...men det är en hel del...det är itne bara att sätta sig med klubban i handen och se glad ut!

Kommentarer
Postat av: Cattis

bra beslut om ordförandeskapet, synd bara att de för sent kommer märka hur bra du var..stackars den som ska ta över som kommer bli jämförd med Ia.C yaa..

Postat av: Anna

Haha ja vet.. har bara inte haft nån motivation till det. Nästan så att ja tröttnat, meeen ja ska inte ge upp. Skrev ett inlägg nyss ;)

2008-11-05 @ 14:05:31
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback