Hemkunskap!

Jag minns min hemskunskapslärare med viss ovilja! Hon var nog en ruskigt bra husmor men inte hemkunskapslärare men det fanns nog de som var värre. Vi hade två stycken på vår skola och jag tror nog att jag ändå hade den som var lite bättre.

Jag har inte så mycket minne av våra lektioner mer än att man fick vara två och två i köket och jag var naturligtvis med Åsa min allra bästa vän på den tiden.

Vad jag däremot minns är att vi alltid fick göra allt från grunden...inga halvfabrikat...därför höll jag på att slå på den onämnbara när jag fick höra att dotra på fredagens hemkunskapslektion fick göra fruktsallad till chokladmoussen som gjordes på pulver!!!!

Fruktsallad är väl bra, det kan jag tycka är helt okej, men att göra en pulverdessert därtill det tycker jag är riktigt uschligt!! Pulver...det enda man behlver är ju att kunna läsa och det bör man väl kunna när man går i nian!!

Vad säger Ni? Är det jag som tänker alldeles tokigt?




För övrigt kan jag rapportera att rökstoppet fortfarande går jättebra...så länge jag inte ställer mig på vågen!!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

PULVER???? Jösses.. vad lär de ut till barnen idag?? Jösses...



Grattis till fortsatt rökstopp! Heja på

Postat av: Ingrid

Det var det värsta! Läsa kan de ju redan, eller??



Jag minns med fasa när jag gick i skolköket oc vi fick i uppdrag att rensa strömming, men det var inte själva strömmingsrensandet som var det otäcka.



Sedan fick vi ta vara på all rom och alla mjölkar och göra en låda på det. Finhackad lök, strömmingsrom, strömmingsmjölke, grädde och så ströbröd och en klick smör på toppen.



Det du Ia, nu fick du receptet också. Det är bara att sätta igång!



Kram Ingrid

2008-11-27 @ 12:48:54
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: sussi

Fruktsallad lärde vi oss göra i LEKIS haha.. Men strömming..njaaa.Pass..Farfar och pappa rensa al fisk hemma. Jag lärde mig laga mat kring 03 ^^

2008-11-27 @ 15:54:09
Postat av: Pia

Ja, jag är oxå uppvuxen med att rensa och äta fisk! Men det var inte mycket strömming utan harr, laxöring och röding! :o)



Du frågade mig om min nackskada.. Fick ett diskbråck i nacken pga en magnetröntgen av min HAND! Fick nämligen ligga på rygg med armen rakt bakåt i 1,5 timme! Fruktansvärt! Jobbar nu 75% och det är max vad jag fixar.. Själv då?

2008-11-27 @ 18:24:35
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback