Första demonstrationen!

Hela dagen igår var jag ju på utbildning för att få kalla mig miljörådgivare, nu ska jag göra 8 demonstrationer samt sälja produkter för 8000 kronor sen är allt klart....då är jag fullfjädrad miljörådgivare...!

Vänta nu...jag har nog glömt att säga att jag fått en väska innehållande produkter för 8000:- samt annat material för att komma igång!

Jag har tidigare sålt olika saker i hemmiljö såsom Tupperware, Oriflame och Avon (på den tiden det begav sig) men jag måste säga att detta är det mest seriösa jag varit med om! De utbildar för att vi ska få en bra grund att stå på, för att vi verkligen ska veta vad vi ska säga och hur vi ska göra! Det finns absolut ingen press på oss utan vi avgör själva hur mycket vi vill jobba med detta!
Så heter det ju också i TW men det vet vi alla som sålt att där drivs man hela tiden till mera aktivitet och förtjänsten i plånboken är mycket liten. Ännu vet jag ju inte hur plånboken kommer att fyllas i detta fall men...om allt går som det ska...ja, då kommer den att fyllas på. Full blir väl aldrig en plånbok misstänker jag dock!!!

Dessutom så känns det viktigt att få vara med och påverka vårt tänkande kring miljön...för den är svår att tänka bort! Kan det bli bättre och enklare att städa med polyesterfiber och vatten?

Nå, ikväll har jag haft min första demonstration och det gick bra!!! Jag fick ett nytt demo inbokat och jag fick en försäljning som var okej! Visst nånstans fanns det väl en förväntan att få sälja för ännu mer men...det var endast värdinnan som hört talas om ENJO tidigare och jag tror att man kanske behöver få tänka litegrann...alla är inte som jag som köpte detta koncept på en gång. Dessutom är det mycket pengar som ska ut på en gång.....ibland är det svårt att tänka långsiktigt när det gäller inköp!!

Man låter sig ofta luras av extrapriser och låga priset just för stunden...man räknar sällan på vad saker kostar på lång sikt!
ENJO har gjort en uträkning på vad det kostar med rengöringsprodukter för en familj på fyra personer under 3 år (enligt konsumentverket)....5.50 per dag. Där ingår alltså alla disktrasor, borstar, diskmedel, Mr.Muscle för badrum, för kök, för ugn osv....

Motsvarande för ENJO blir 2.90!

Men...det kostar att köpa in....men sen räcker produkterna i minst fem år. Kanske att köksduken som ersätter wettexduken kanske slits lite fortare men resten....

Ja, vad kostar då ett set som motsvarar till exempel de saker man använder i köket...jo, det kostar 599:- och då får man en kökshandske, en diskduk, en köksduk och en olivtvål! Olivtvålen använder man till att rengöra handskar och dukar med efter användning....nån gång då och då tvättar man i maskin utan sköljmedel!!!
Vad mer behöver då? Jo,  vatten....och det finns ju i kran!! Sen finns det naturligtvis fler produkter om man så önskar men detta var vad jag började med och jag tror det är en bra start!!!
Jag tror inte att jag kan diska och städa mitt kök med wettex, diskborstar och rengöringsmedel för 200 kronor per år i 3 år! 

Jag ska ta bilder i morgon och lägga in! Det blir ju aldrig detsamma som att få känna och prova själv men så Ni får en liten fingervisning!!

Åter till kvällens demo jag tror att jag ikväll sådda frön som kanske växer till nåt som jag får skörda senare! Jag fick ett nytt demo bokat....det var viktigast!!! Nej, viktigast är att jag är nöjd med min prestation och det är jag!!!

I morgon...eller förlåt, jag tittar på klockan, ikväll ska jag till sambons gamla hemtrakter och försöka övertyga dom om vikten att värna om miljön och hälsan!

Kommentarer
Postat av: Nina

Väntar fortfarande på att du ska komma ner hit o visa.... Blinkblink o dricke kaffi

2008-11-12 @ 00:50:16
Postat av: Cattis

Avon hade jag glömt...rock on plum hette en färg min mamma alltaid köpte i nagellack...C yaaa,,,

Postat av: Ingrid

Grattis till lyckad demo och försäljning. Det måste ju kännas väldigt tillfredsställande.



Och tack för din kommentar hos mig. (Pellispricken kommer förresten från Västerås hon också.)



Klart du ska komma till Gotland snart och då måste du höra av dig (fast bara om du har lust förstås).

Kram Ingrid

2008-11-13 @ 09:26:26
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback