Hipp hipp hurra!

Idag fyller svärmor år så vi ska straxt åka upp och gratulera! Hon vill inte ha några presenter utan hon vill ha hjälp med huset och trädgården.
Jag har köpt en slipmus så jag ska slipa hennes trappräcke och så har jag lovat att försöka rensa hängrännorna, jag är tydligen den minst höjdrädde i familjen!!!!!

Sen ska vi tydligen få nåt mataktigt när vi kommer dit...ska bli spännande att se vad det kan bli!!!!

Ikväll ska jag kolla in Perelli på teve, hoppas hon går vidare....men det tror jag faktiskt!!!

Annars är allt...ja, ganska väl för det lönar sig väl inte att gnälla!!!!!


21.25

Ja, nu är vi åter hemma efter en eftermiddag hos svärmor!!

Vi fick en fisksoppa baserad på burkgrönsakssoppa med laxbitar istoppade samt en liten burk creme fraiche.

Sedan ut och rensa taket från barr samt alla hängrännor! Jag slipade räcket runt trappan men eftersom det är använt fel färg de senaste åren så var det inte det lättaste samt att det börjar murkna. Men....hon får väl låta det torka så gott det går och sedan stryka det ett par gången med linolja och sedan måla det med vit färg innehållande linolja så ska det väl klara åtminstone en säsong till!

Jessica klippte gräset och svägerskan slogs med kirskålen...helt klart en kamp som inte går att vinna!!! Jag tiggde till mig några vackra stenpartiväxter, minns inte namnet just nu men de ska dissekeras innan de planteras så det inte finns nåt kirskål i det. För det vill jag då rakt inte ha ut till torpet!!!

Sen tvättade vi alla stuprännor också så de blev så vita och vita samt borstade en fasadvägg som var alldeles svart av sot från grannens eldande!!!

Det blev också lite kaffe och tårta...jag tog bara en liten bit!!!!!

På vägen hem åkte vi förbi torpet för vi passade på att låna svärmors gräsklippare så vi får klippa igenom hela trädgården en gång ordentligt sen kan vi fortsätta med vår handjagare!!!

Inga växter verkade ha fått för kallt om fötterna under veckan som gått vilket har oroat mig lite!

Nu har vi ätit god sallad från Mio´s och ESC står på i bakgrunden...så långt har då ingen kunnat konkurera med Sverige, möjligtvis Island då...jag tror vi går vidare ikväll!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

jag måste få veta vad din svärmor bjuder på...nån kolijockfisk lr? C yaa..

Postat av: Jeanette

Ahh, vad kul att du tar upp denna bloggen igen, det hade jag ingen aning om. Hoppas att svärmor får en bra dag *kram*

2008-05-22 @ 18:05:13
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Cattis

så det blev fisk iaf*ler* samma fenomen har mina svärisar gjort med altan, en som vet sa åt dom, måla inte iår, vänta så virket får torka..lyssande de? Nej, vad hände...färgen flaganr o de får göra om det...envis trägen...C yaaa..

2008-05-23 @ 11:12:15
URL: http://yeahdelila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback