Märkligt väder!

Solen kommer och går...igår kom det några konstiga regnskurar från moln som inte existerade! Nåja, vi fick bättra på våra brännor lite!

Veckan som gått har varit ganska lugn och trivsam. I onsdags var vi till svärmor och klippte gräs, svärmor är dock itne hemma utan i Funland men kommer hem i morgon och vi får väl hoppas att hon uppskattar insatsen från oss alla, ja..min insats var mycket liten för jag hann aldrig fram till gräsklipparen men nån måste ju vara arbetsledare också!

Igår hade jag blivit lovad att inte behöva förflytta mig utanför torptomten och så blev det..nästan. Vi tog en promenad i skogen för att se hur blåbären såg ut, de var små ska man plocka blåbär så får man ta med förstoringsglas, men vi väntar ltie till så kanske det kommer rejält med regn och de kan växa till sig lite. Jag vill ju gärna ha nån liter i alla fall för dels är det gott med drottningssylt och dels är blåbärspaj ganska så smarrigt!

Hallon behöver man ju till drottningssylt och det har vi plockat en hel del, 11 liter finns nu i frysen och Micke håller just på att trimma bakom lidret så vi kan plocka alla hallon där utan bli attackerade av brännässlorna.
Hallon är mitt absoluta favoritbär och om nu dotra bestämmer sig för att vi ska vara kvar härute i torpet till i morgon ja, då blir det hallonpaj till kvällen!

Gott!

Nu ut i solen!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Mamma hade hittat kantareller och taggsvamp igår =)

Postat av: Nancy66

Ohhh, såg jättegott ut, ja i morgon är det jag som ska ut och kolla efter kantareller, tar med mig vår gosiga vovve.....få se om hon är bättre på att hitta i år än förra året...L

2008-07-18 @ 21:07:43
URL: http://nancy1966.blogg.se/
Postat av: Anna

Du får följa med mig å mamma å plocka ;)



Usch för huvudvärk, blev av med min runt 3 inatt =(

Riktigt jobbigt, å ändå hade jag inte ätit choklad =P

2008-07-19 @ 16:54:55
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback