Kackerlackorna



Av JO NesbØ är en av de bästa deckarna jag läst på jättelänge! Kul dessutom för han var helt ny för mig, eftersom jag konsumerar en hel del deckare så börjar ju de gamla bekantskaperna ta slut och man måste hitta nya jaktmarker!

Harry Hole som är huvudperson i dessa deckare framstår nog inte som en speciellt sympatisk kille men han vinner i längden. I denna bok som är den andra i serien så får han åka till Thailand och utreda ett mord som kan göra stor skandal i Norge....ambassadören i Bangkok hittas mördad på ett motell naturligtvis inte ett vanligt motell som Scandic eller så utan snarare ett horhus.

Man får följa med i en snårig historia med barnporr och pedofili samt girighet!

Jag streckläste den mer eller mindre och ska nu straxt ge mig in på en andra Harry Hole. Tyvärr har jag inte fått dom i ordning men det får gå, jag kan inte vänta till på måndag då jag får resterande....jag måste gå ut i solen och och läsa!!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tack för tipset på deckare. Jag har aldrig läst Nesbö tidigare och den här verkar vara en bok i min smak...hm.

2008-07-20 @ 20:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback