Meny på nyårsafton!

Idag är det sista dagen på 2008 och det kanske vore på sin plats att göra en summering av året men jag tror att jag hoppar över det. Jag tror att varje år har sin plåga men också sina glädjeämnen det gäller bara att man minns båda, det är väldigt lätt att fokusera alltför mycket på det som är dåligt och bara ta det goda för självklart!

Vi går nu mot ljusare tider och jag har redan börjat glutta på påsen med alla busfrön som ska glädja oss hela sommaren ute i torpet. I trapphuset här i stan står pelargonerna och väntar på att få vistas ute på landet med mig och katterna och få bli beundrade av sin "husse" på helgerna!

Ikväll har vi bjudit hem goda vänner på middag och jag har funderat länge på vad vi skulle bjuda på, jag gjorde till och med en scrapbookinginbjudan som bara skulle fyllas i med menyn men...menyn blev inte helt bestämd förrän igår och då gick det ju inte att skicka nån inbjudan, däremot så skickades det ett sms igår kväll med ett löfte om att menyn skulle publiceras här på bloggen idag före klockan tolv så nu uppfyller jag det löftet!!!

Vi börjar med ett glas Cava och några aptitretare bestående av mozarella, soltorkad tomat och parmaskinka.

Därefter tar vi oss till middagsbordet där vi i lugn och ro intar följande mat...

Filodegskorgar fyllda med Ia´s räk-och laxröra



Stekt lax med rödbetssmörsås och gorgonzolarisotto



Citronfromage med sirliga dekorationer



Till detta kommer det att serveras goda och välsmakliga drycker.

Senare kommer det att erbjudas lite kaffe och så småningom kommer den tradionella ostbrickan fram!

Vad ska Ni andra äta??????


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här blir det mozarella med små, goda tomater och krispig sallad. Fondue på fläskfilé och en massa goda röror och bakad potatis. Avslutar med en vaniljpannacotta som jag testat att ha lönnsirap i och det blev jättegott. Rött vin och gin och tonic tänkte jag också bjuda på. Lite ostkrokar och olika chips också, och choklad och... haaa massa godis :D



Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 15:05:38
Postat av: Ia

Det låter smarrigt vem Du nu är ;)



Pannacotta är ju supergott!!!!! Ska prova med lite lönnsirap nästa gång för jag råkar ju ha en flska stående ;)



Gott Nytt!

Postat av: Meh... Veduran var det ju tänkt :P

Förstår inte varför inte namnet kom med? :o

Hur som helst, det är Veduran/Susanna som ska bjuda på pannacotta och diverse smarr:)

Gott Nytt År! Igen ;)

2008-12-31 @ 16:57:40
Postat av: Ia

Ahh...ja, men då vet jag ju!!!!! :D :D :D

2008-12-31 @ 17:06:34
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback