Turkiet nästa!

Här har det varit dåligt med uppdateringar sista tiden men vi har varit mycket i torpet och då gjort ett aktivt val att inte ta med datorn...skönt med riktig semester!

Några uppdateringar lär heller inte ske den närmaste veckan då jag och familjens dotra åker till Turkiet på onsdag morgon...hastigt och lustigt blev det bestämt igårkväll. Det ska bli riktigt roligt att få en hel vecka tillsammans...vi trivs bra ihop så det lär knappast bli några problem. Funderade på att ragga lite turkar tillsammans men då kom ju dotra på att jag hade ju redan en turk härhemma!!!

När vi var i Alanya förra året så var det flera stycken som påpekade att sambon var mycket lik en skådespelare i Turkiet som har nån maffiaroll...så jag nöjer mig nog med det!!! Vad det gä'ller dotras raggande så får vi väl se vad det blir med det *thihi*...naturligtvis skojar jag!!
Titta däremot är ju absolut gratis....vi måste ju givetvis gå förbi frisersalongen där det jobbade några riktiga godingar samt gå till baren Istanbul för att titta till dom!

Vi åker ospecifierat så vi har ingen aning om var vi kommer att bo men vi la till några tior för att åtminstone vara säkra på att hamna i Alanya, rätt så skönt när man bara ska vara en vecka och åtminstone känna till stan litegrann!!

Vi ska passa på att gå till "vår" frisersalong, inte samma som ovan nämnda, och jag ska klippa mig och dotra ska fixa fransk manikyr....det är en upplevelse att göra sånt därnere och desutom en mycket positiv upplevelse för plånboken. Förra året så klippte jag och färgade håret för endast 200 spänn....lite skillnad mot härhemma. Dotra betalade väl knappt hundra kronor för sin franska manikyr....det är riktigt billigt!!
Passar dessutom riktigt bra då jag verkligen behöver klippa mig!!

Sen ska vi naturligtvis njuta av solen...vi har kollat på näet och det ska vara ca 37 grader och klart väder kommande vecka...härhemma ska det visst bara regna!!!!!

Dags att hämta väskor och sånt och börja packa....om endast 48 timmar är vi redan där!!!!uppe på Cleopatraborgen!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Ohh, hoppas ni får en underbar resa,,,,,kramis,,,,

Postat av: Anna

Haha va bra =P

Kommer nog ha lite å hacka på snart antar ja =P



Klart ja är avis.. lånar ni min resväska får ja faktiskt plats i den.. ni kan ju se mig som lite resesällskap ;)

2008-08-04 @ 21:48:12
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha räkna med mig ;)

2008-08-05 @ 13:48:16
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Tack för påhälsningen hos mig, det var trevligt att du tittade in och skrev en hälsning, så att jag fick komma hit till dig.



Så trevligt med en Turkietresa. Själva var vi Antalya för några år sedan och trivdes jättebra där. Då gick det charter dit direkt från Visby och det är ju så bekvämt, så det måste man ju bara utnyttja. Men som du förstår så blir det mest Sicilien som vi åker till, åtmistone den del av året när chartern dit är igång.



Jag önskar dig och dottern en riktigt trelig resa!

Kram Ingrid

2008-08-05 @ 16:17:53
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback