Glad idag!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. I och för sig har jag aldrig lovat att vara en trogen dagboksskrivare och jag skriver i första hand för min egen skull. Nog förstår jag att för att få dagliga läsare så måste man vara lite mera frekvent i sitt skrivande!

Idag är jag dock riktigt glad. Denna vecka har jag övervunnit en stor rädsla, detta att söka jobb. Förra veckan på kursen fick vi sätta oss och söka på nätet och jag hittade raskt ett jobb som jag egentligen haft länge i bakhuvudet. Demonstratris...men jag hade glömt bort det.

Förra hösten eller nåt var min bonusdotter och jag på COOP och handlade och då frågade en av "tanterna" där om jag inte skule vilja prova på att vara demonstratris själv. Neej, sa jag det är inget jag funderat på men frågan låg där och gnagde i bakhuvudet, föll i glömska men kom fram förra torsdagen då jag hittade ett sånt jobb på Platsbanken.

I måndags innan jag gick iväg till kursen så ringde jag företaget och fick prata med en mycket trevlig kvinna, hon var inte ett dugg snobbig eller otrevlig, tvärtom mycket vänlig och tillmötesgående. Dock hade denna kvinna inte hand om rekryteringen av personal ute i landet utan bara i Stockholm men hon skulle be sin kollega att kontakta mig men hon tyckte också att jag skulle skriva ett mejl vilket jag också gjorde!!

Ännu idag hade jag inte hört nåt så jag tänkte...det är väl lika bra att jag ringer igen...antingen tycker de att jag är påstridig eller också inser de att jag är intresserad. Vilket de tyckte vet jag inte men jag blev minst lika trevligt bemött idag av rätt kvinna som dessutom hade en humor inneboende som jag tyckte om. Hon berättade att deras Västeråsansvarige skulle komma till kontoret i Stockholm idag så hon skulle genast överlämna mig till henne. Så...nu kan jag bara sitta här och vänta på att hon ska ringa mig för en intervju och en inbokning för en provdemo!! Det ska bli sååå roligt!

Av detta har jag lärt mig att man måste våga lite extra ibland....sen får vi se om det ger nåt resultat!!

Hej för idag....vi kanske syns bakom kexen på COOP nästa gång :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback