Buzzar Millicano

Kaffe har de senaste 35 åren varit något viktigt i mitt liv, precis som för många andra svenskar. Vill minnas att vi ligger tvåa på listan över kaffedrickare, tror att det bara är Finland som slår oss!

För runt tolv år sen så började en av mina bästa vänner att använda snabbkaffe och det var väl inte alltid med glädje man tog emot en kopp kaffe men ganska snart upptäckte jag att smaken var faktiskt inte så annorlunda och det fanns dessutom en del fördelar med snabbkaffe.

Först naturligtvis att det går snabbt...det hörs ju!

Man slipper hälla bort de där sura illaluktande skvättarna som alltid blir över i kaffebryggaren vilket också innebär att man sparar nog lite pengar i slutändan.

Varje kaffedrickare får dessutom möjlighet att välja hur starkt kaffe man vill ha och det är ganska populärt har vi märkt.

I början på 2000-talet ställde vi undan kaffebryggaren och köpte oss en bra vattenkokare och gick helt över till snabbkaffe vi också.

Genom åren har vi druckit lite olika märken först drack vi ICA's egna men sen gick det upp kraftigt i pris så då letade vi oss vidare till COOP's eget och det höll vi oss till under många år, ända tills de bytte leverantör och kaffet började smaka så där illa som man minns från förr att snabbkaffe faktiskt smakade. Vi letade oss vidare och nu har vi druckit Nescafé som vi inhandlar på ÖoB till ett bra pris.

Nu har vi genom
BUZZADOR fått möjligheten att under några veckor få prova Gevalias nya snabbkaffe.



Det är ett kaffe som smakar mycket bra och vi dricker det gärna och bjuder med nöje våra gäster på det. En stor fördel med det är att det har en mycket bra smak även efter att det svalnat eller kallnat kanske jag ska säga för jag har en ovana att gå länge och sippa på min mugg.

En annan skillnad jämfört med annat snabbkaffe är något vi har delade meningar om härhemma och det är att det på slutet blir som nästan sump i botten på muggen och man får lite sandkänsla i munnen. Jag tycker inte om det medan Blivande tycker att det ger en äkta kaffekänsla!

Priset är väl det som avgör att inte kommer att köpa det i framtiden för det kostar nästan dubbelt så mycket som det kaffe vi dricker i vanliga fall.

Om någon vill prova så är det bara att komma till torpet i helgen och ta en kopp ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback