Har männen verkligen nåt att lära oss kvinnor?

Igår morse när jag som vanligt lyssnade på P4 Västmanland så gav dom mig en riktig funderare när det gäller män och kvinnor, jag önskar att jag kunde ta åt mig äran till denna fundering men...

Hur leker vuxna (och här undanber jag mig alla oanständiga tankar ;) ) leker män och kvinnor på samma sätt?

Det hela grundade sig i ett reportage som VLT - Västmanlands läns tidning hade i måndagens upplaga om ett sällskap som träffats i Surahammars badhus för att köra med olika modellbåtar i bassängen och på bilden syntes endast män. Den kvinnliga reportern på radion fick frågan från den manliga, som för övrigt syntes på en av bilderna, vad leker Du med? Hon kunde inte svara på frågan.

Jag började själv fundera, vad leker vi kvinnor med?

Blivande och även mina söner har haft ett antal olika modellflygplan som de lekt med under sommartid ute i torpet men har jag och Dotra lekt med det? Svaret är enkelt - nej, det har vi inte!

Hur mycket jag än funderar så kommer jag inte på nåt som vi kvinnor leker med. Vi handarbetar men då resulterar det ju oftast i nåt som är nyttigt, en tröja eller ett par vantar kanske. Själv sitter jag gärna om det finns tid och möjlighet vid symaskinen men det resulterar ju oftast också i nåt nyttigt. Jag har målat på glas men alltid på något som gått att använda. Många kvinnor pysslar med smyckesverksamhet men då blir det kanske nåt de kan tjäna lite extrapengar på eller något som kan ges bort i present.


Det verkar som att vi kvinnor kanske har nåt att lära av männen, att faktiskt leka för lekandets skull...allt kanske inte måste vara nyttigt?

Vad tror Du?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Karlar är ju stora barn hela livet!



Vi kvinnor blir vuxna redan i 20-årsåldern och en del ännu tidigare.



Kram

Postat av: Karin

Jag leker med datorn jag. :)

Den kan man ju använda både till nytta och nöje.

2012-02-07 @ 20:45:45
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback