Tack!

Vilken fantastisk födelsedag jag fick, jag är fortfarande alldeles överväldigad!

Dagen började med att Blivande uppvaktade mig med champagne och jordgubbar på sängkanten redan vid sex-tiden vilket jag skulle kunna stå ut med att göra fler födelsedagar!!!

Eftersom jag valt att göra det väldigt enkelt för mig så hade jag beställt en exotisk planka vilken Gammelsonen hämtade och tog med sig ut från
ICA-Ettan så var det inte så mycket att pyssla med för det mesta hade vi gjort tidigare i veckan. Det var skönt att gå och småpysa och inte stressa omkring vilket jag minns att vi gjorde när både mamma och pappa fyllde femtio.

Sonen och Svärdotra kom ut och hjälpte till med det sista medan Blivande for och hämtade Svärmor och Svägerska. Ungsonen och Dotra med Svärson rullade sen in på gården och sedan fortsatte det att rulla under eftermiddagen.

Jag har en enorm fantasi när det gäller men aldrig, aldrig kunde jag i min vildaste fantasi föreställa mig att jag skulle bli så uppvaktad. Fortfarande känner jag att ett stort leende spricker upp i min ansikte när jag tänker tillbaka på långfredagen.

Det kom folk som åkte närmare 25 mil för att uppvakta till och med en vän från Gotland dök upp och så härligt det var att ses igen. Det kändes som om det var alldeles nyss vi sågs hon var sig precis lik för det syntes inte på henne att det gått 30 år sedan sist!!!! Jag ser fram emot att få ses igen och få mer tid att prata på tu man hand :love:

Vi som blev kvar satt uppe länge på natten och pratade och jag tror att vi somnade i samma stund som vi lade våra huvuden på kudden!

På lördagen var jag som vanöigt uppe ganska tidigt och röjde undan lite som blivit kvar under kvällen före. Sen satt vi länge och åt frukost och pratade.



Här är ett fotot på gotlandsgästen medan vi sitter i torpköket och frukostpratar.

Gotlandsgästen for sedan vidare för uppvaktning av sin mor i Hallsberg och jag satte igång med maten som vi skulle servera på kvällen vid den sittande bjudningen och klockan sex började gården åter fyllas med gäster.

Som Ni alla vet så finns det en regel som vi är stenhårda på och det är att det som händer i Jansbo det stannar i Jansbo så därför blir det varken bilder eller mer avslöjanden från min födelsedag. Måste dock ge ett tips som man alltför sällan använder sig av och det är att be personalen på Systembolaget om hjälp när man ska servera vin till maten. På lördagen tror jag vi alla upplevde en riktig smakupplevelse till förrätten, så det kommer vi att utnyttja fler gånger. Heder åt den fantastiskt trevliga kvinnan på systemet på Glasvingegatan för hjälpen!


Jag vill säga ett stort tack till alla som på ett eller annat sätt bidrog till att denna födelsedag blev en sådan fantastisk dag. Jag känner mig så rik som har så många fantastiska vänner!!!



Vi kommer att få en fantastisk trädgård....var den nu kommer att ligga ;) Jo, här får Ni en äkta cliffhanger!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad härligt!!! :)

Men vaddå trädgård??? Ska ni skaffa någon mer trädgård än den i Jansbo, eller?

Postat av: Elisabeth

Känslan är ömsesidig Ia :) Ser fram emot nästa möte! Kram Gotlandsgästen

2012-04-21 @ 13:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback