Veckans bästa dag!

Det var fredag igår och den kallar jag ju för Veckans bästa dag och numera tycker jag att just denna veckodag blivit ännu bättre eftersom jag oftast är ledig på fredagar!

Självklart så åkte vi ju till torpet på torsdagkväll när det stod klart att min kollega som varit sjuk skulle komma tillbaka och jag skulle bli ledig! Den här veckan har jag varit extra trött och i skrivande stund börjar jag ana varför...det verkar vara en förkylning på G, kollegan hann uppenbarligen smitta ner mig innan hon gick hem :bigeyes: Nå, jag kurerar mig nu med nässpray och panodil i förhoppning att ändå kunna gratulera Bästa Gudsonen som fyllt 25 år i veckan....jisses, vad tiden går!!!!

Igår fick jag besök här i torpet, ett sånt där häftigt besök som fick mig att plocka fram kameran. Det började med att jag satt i köket och hörde att det var ett riktigt fågelliv ute. När jag kom ut fick jag se den här gästen...



Den satt alldeles stilla och jag hann få flera foton och rätt som det var så...



...insåg jag att dom var två!! Jag trodde genast att det var två spillkråkor som hade lite fredagskuckelur och gick in för att bekräfta detta i den braiga Fågelboken vi fick av Moster för nåt år sedan, har Ni inte den bör Ni inskaffa den för den är toppenbra!

Då insåg jag att jag hade fel.....det var inte ett kärlekspar jag hade på besök!!!



Här syns tydligt att det är två hanar för båda är helt röda på hjässan, honan är bara röd i nacken fick jag lära mig. De underhöll mig i flera timmar och jag fick chansen att ta många fina foton.





I morse nej, i nättras vaknade jag av en konsert av den vackraste sort. Gryningen hade väckt alla fåglar i Jansbo som alla tävlade om att sjunga starkast och jag tror att göken vann. Göken dök upp redan för två veckors sen men först nu har den sjungit upp sig ordentligt och...ja, det är ju trevligt ;)

Nu ska vi lyssna på melodikrysset som sänds från Västerås, vi är inte på plats!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilka härliga bilder av spillkråkorna. Dem har jag aldrig sett IRL.

Hoppas att du lyckats mota Olle grind, så att den där förkylningen kommer av sig!



Kram och ha en fin helg! /Ingrid

Postat av: Babs

Å Spillkråkan är så vacker och vilka fina bilder du fick.

Kram

2011-05-15 @ 07:37:48
Postat av: Diana

Haha! Det är den där pippin som är på tv på julafton, han avbryter Kalle hela tiden. ;)

Hoppas det blir bättre med förkylningen, krya på dig!

2011-05-15 @ 10:14:06
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Fredagar är som våren - man har allt framför sig, liksom :-)

Vilket finbesök du fick!



sv: Javisst var den spännande, finalen igår. Kul! Att det skulle gå så bra för Saade det trodde jag aldrig - det finns hopp i alla fall. Och en tredjeplats är ju jättebra bland dom 1000 (eller hur många dom nu var) som var med från början :-)

2011-05-15 @ 11:28:46
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Karin

Det kanske är ett par bögfåglar du har där i trädet?

Inbillar mig att det säkert finns i djurvärlden också.

Oavsett om det var så, eller om de var rivaler, som kämpade om ett revir, så blev det ju rysligt fina bilder!

2011-05-15 @ 15:40:56
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback