Man undrar?

Minns Ni att jag skrev om min ersättning från Försäkringskassan...aktivitetsstödet. Jag skickade in blanketten den tionde januari men skrev tyvärr fel vilket inte är en bedrift utan en bedrift är att fylla i den rätt.

Bland annat hade jag kryssat i att jag varit närvarande hela perioden vilket jag inte varit för jag hade ju jobbat några dagar men eftersom det var på samma ställe så tyckte jag i min lilla värld att jag varit närvarande hela perioden. På ett annat ställe på blanketten hade jag skrivit Ö istället för X...det gjorde att jag fick tillbaka blanketten för att rätta till det hela.

Jag ordnade detta, jag måste nämligen ha en ny namnteckning från min arbetsplats, och skickade in den förra måndagen tillsammans med läkarintyget för den här sjukperioden. Inga pengar har anlänt!

Jag ringde och fick då veta att läkarintyget har kommit in men inte närvaroblanketten..märkligt när det är skickat i samma kuvert!

Nu väntar jag på att handläggaren ska ringa upp mig och förklara frånvaron av pengar. Jag borde ju kunna få pengar för de dagar som det inte råder några tveksamheter för men även för hela perioden för de har ju fått blanketten! Ett svar jag fick vara att minst en vecka till måste jag nog vänta....frågan är....vad ska vi leva på fram till dess? Våra extra resurser börjar sina och jag kan inte låta bli att tänka på den stackare som inte har några extraresurser att ta till....jag har nu väntat i två veckor på pengarna. Hur många klarar det?

Måste dock ge en eloge till de människor som svarar på FK's kundservice....de är mycket trevliga!

Uppdatering: Det tog inte lång tid förrän handläggaren ringde och nu är det ordnat....jag får mina pengar på onsdag...det tackar vi för!!!


Kommentarer
Postat av: Diana

Puh! Tur att du fick dina pengar!

När jag var sjukskriven 2 mån så kom inte mina pengar (och att min sjukdom var godkänd) förrän ett tag efter att jag börjat arbeta igen. Helt sjukt, nu har jag ju Batman men vad hade hänt annars?

Postat av: Nancy

Ohh, vad skönt att du fick det ordnat. :)

2011-02-07 @ 14:14:58
URL: http://nancy66.se
Postat av: Majsan

Men visst är det fantastiskt när två blanketter, skickade i samma kuvert, inte kommer fram samtidigt! Gott det ordnade sig!

2011-02-07 @ 14:45:53
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Babs

Jag tycker att jag hör något on försäkringskassan varje dag, nu får dom väl skärpa sig, peppar peppar, så har jag aldrig haft med dom att göra.

Du löser korsord framför TV´n och jag gör kryss medans jag tittar på "efter tio" på vardagsförmiddagarna.

Men det är som sagt vi kvinnor det.

Kram

2011-02-07 @ 14:57:04
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Ingrid

Vi skickade in en blankett till GEAB i ett svarskuvert som vi fått från dem.



Två veckor senare ringde de och undrade varför vi inte sänt in den. När jag förklarade att vi gjort det, sa de att blanketten förmodligen hamnat i Slite.



För att inte försena processen med att leta efter den i Slite skulle de sända en ny blankett. Den kom, vi skrev på och skickade in den. Efter några dagar ringde de igen och sa att vi inte behövde sända in den, för de hittat den första, den hade hamnat i Hemse.



Så vimsigt kan det bli!!



Tur att du fick dina pengar!

Kram Ingrid

2011-02-07 @ 15:42:29
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Gun

Ååhh vad jobbiga de är. Tur att du får dina pengar nu i alla fall.. Ska bli intressant att se hur det går för mig, jag är ju snart arbetslös. Tur man har en man med inkomst och några undanstoppade kronor att leva av så länge.

2011-02-07 @ 16:46:11
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Så otroligt dåligt att det ska ta sån tiiiid!



Skönt att det ordnade sig i alla fall.

2011-02-07 @ 17:38:21
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Karin

Haha!!!

Det är som vanligt ungefär...



Minns på den tiden det fanns ett FK-kontor i Östervåla, och jag lämnade in läkarintyget direkt i handen på en handläggare, när jag kom från doktorn.

När jag fem veckor senare undrade var mina pengar var, så fick jag till svar att de inte fått in papperen. :D

Jag fick däremot vänta tre veckor till på mina pengar.

Hade jag inte haft pappa att låna av då, så hade det inte gått.

Socialen kunde man ju knappast få hjälp av när man hade både bil, sommarstuga och eget hus. :/

Skönt att det löste sig för dig nu i alal fall! :)

2011-02-08 @ 14:33:48
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback