Ett litet snedsprång



av Denise Rudberg.

Det här är nog den bästa bok jag läst på mycket länge, den höll mig verkligen fången och jag ville inget annat än att gå och lägga mig på kvällarna ;)

Jag vill påstå att hon skapat en ny genre som är en blandning mellan deckare, chick lit, Harlequin och relationsdrama...ja, hon kallar själv genren för Elegant crime och den benämningen kan jag nog köpa!

Huvudpersonen är en kvinna i mitten på femtio som nyss blivit änka. Ett äktenskap som hade en del att önska. Efter en lång frånvaro börjar hon åter jobba på Rikskrim, hon får en ny arbetskamrat som är en frånskild polis med en tonårsson. Om det uppstår ljuva toner dem emellan?? Läs får Ni se!!!

I boken händer så mycket så jag kan väl inte påstå att det är en ren deckare men jag vill nog påstå att jag hade inte velat läsa den här ensam ute i torpet en mörk höstkväll....inte en ljus sommarkväll heller förresten. Mina värsta dagdrömmar uppstår i denna bok ;)

Jag ser redan fram emot nästa bok i serien och det är nästan så jag vill lägga in en beställning på en inbunden :O

Läs den....läs den....läs den!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Nu blev jag allt nyfiken. :)

Låter som något precis i min smak.

Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

lät som en lovande bok :)



i och med att jag är gastric opererad måste jag äta mellanmål då jag inte får i mig lika mycket som många andra till lunch och så :P

2011-08-30 @ 17:31:59
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag ska jag ska! :) Det låter som den är i min smak!

2011-08-30 @ 22:29:25
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Tackar för boktipset! Nu ska jag bara hitta "bokläsarandan"...=)

Ha en fin dag!

Kram och godmorgon!

2011-08-31 @ 09:39:13
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Skit också! Jag såg den boken när vi var i Sverige nyssens, och tänkte köpa den innan vi åkte hem. Men jag GLÖMDE!!! Äsch. Det får bli nästa gång, jag har hamstrat en hel del andra böcker som jag också vill läsa :-)

2011-08-31 @ 17:24:30
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback