Ett år har gått...

...ruskigt fort och ändå långsamt.

Idag är det ett år sen pappa dog och det känns märkligt, jag har fortfarande svårt att aceptera att båda mina föräldrar gick bort så unga, 64 och 70 år, och så nära varandra, 2006 och 2010.

Jag ska inte sticka under stol med att jag saknar min mamma mest men det beror nog på att vi kom varann så nära under hennes sista år, vi återupptäckte varandra som två vuxna kvinnor och den relationen klarade vi bättre än relationen som mor och dotter.

Jag var som liten pappas flicka, väldigt mycket pappas flicka men livet kom emellan och relationen blev en annan, förmodligen för att jag själv blev vuxen på ett mycket brutalt sätt som pappa inte kunde hantera på annat vis än sitt eget. Ja, Ni får nöja Er med dessa ord, kanske kommer berättelsen att berättas nån gång men då kommer Ni inte att känna igen den.

Men jag känner idag att jag är glad att jag fick de föräldrar jag fick och har "förlåtit" dem för alla de gånger jag inte fick göra som jag ville. Idag har jag nämligen insett att jag fick göra mycket mer än jag inte fick göra, det kanske inte alltid var så lätt att vara förälder till Kajsalisa som var en synnerligen envis och målinriktad individ.


Eftersom jag tror på ett liv efter detta så hoppas jag att både mamma och pappa har det bra där dom är!


Kommentarer
Postat av: ingmarie

oj är det redan ett år sedan...hua vad tiden går

min pappa har varit borta nästa år i 30 år

Ha det så bra

2011-08-23 @ 12:09:51
Postat av: Husfrun

Vilket fint kort på er, för jag antar att den lilla flickan på bilden är du :)

Beklagar sorgen och saknaden och hoppas att du har fina minnen av dem som lever kvar inom dig. Plocka fram dem så ofta du kan.

Kram.

Postat av: malin öhman

Så fint kort på er alla tre=) Dicken är så lik Pappa! Hoppas du får en fin dag <3

2011-08-23 @ 16:56:38
Postat av: Karin

Jag är övertygad om att de har det bra. :)

Våra anhöriga finns nog runt kring oss hela tiden tror jag.

Synd bara att man inte har förmågan att kommunicera med dem.

Det skulle göra saknaden mindre om man kunde få ett svar när man pratar med dem... - För pratar med dem det gör då jag i alla fall, även om jag inte får några svar som jag kan uppfatta.

2011-08-23 @ 21:20:57
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Fina Frun

Tror också på ett liv efter detta. Tror också att de som vi älskar aldrig riktigt lämnar oss...



Kram!

2011-08-24 @ 15:53:38
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun
Postat av: Ama de casa

Jag förstår dig. Mina föräldrar gick också bort alldeles för tidigt. Saknaden finns alltid, men också fina minnen!

Kram

2011-08-29 @ 11:19:48
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback