Svarta moln...

...hastade in över Ramnäs igår när vi var där för att hjälpa svärmor med lite ved. Det gjorde att vi synnerligen bråttom att försöka få igång motorsågen och såga upp björken som skall värma svärmor i vinter...motorsågen tvärvägrade....tvärvägrade gjorde också molnen att lämna ifrån sig det minsta lilla blöta...

Oj, nu ljög jag för när jag kom ut i från Konsum i Ramnäs så fick jag en liten droppe regn på näsan...den första på mycket länge...och enda....

Men temperaturen sjönk med tio grader där på bara någon liten kvart...skönt!!

I morse när jag gick upp så var det mulet och med den närmaste veckans mått mätt så var det till och med kallt!!! Nu har dock solen och den blå himlen återvänt och det rä skönt igen...men mycket friskare!!

Nu ska jag ut i solen och njuta med min bok!!

Kommentarer
Postat av: Em

Det mesta av gårdagen var det sånt väder här och nu är det sol och varmt igen. Det var rätt skönt med en liten "paus".

Sv: Du har en poäng, jag borde gå på fotbollsmatcher! ;)

Postat av: Gun

Ja, vad skönt det är med lite svalare. Solen vill jag ha kvar, fast någon dag med regn ibland är bara skönt.

2010-07-14 @ 11:30:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Em

Sv: Hahaha! Vilken kul idé med gröna korgar, det borde man ha alltid!

2010-07-14 @ 11:48:28
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ingrid

Något regn fick vi inte i natt, men det har inte varit riktigt så varmt idag utan ganska behagliga temperaturer.

2010-07-14 @ 17:24:37
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Karin

Det blidde inget regn här heller, fast de spådde att det skulle komma några millimeter.

Tempen sjönk dock med 5-6 grader på väldigt kort tid här också mot kvällningen.

Idag är det ju väldigt, väldigt skönt !

Så lagom som det bara kan bli ! - ifall det inte var tvunget att blåsa, så allt bara flyger och far hela tiden.

2010-07-14 @ 19:06:29
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Hasse

Ramnäs fick regn igår, jag åkte genom där vid 21.30 och då var det ordentligt blött på gatorna, men inget regn söder om Sura.

2010-07-14 @ 23:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback