Svanåmiljöer

Ofta har vi vackra platser alldeles runt hörnet som vi glömmer bort att vi har..eller kanske inte ens vet att vi har!

I söndags när vi varit till en av länets bruksorter så gjorde vi ett stopp vid Svanå. Vi åker den vägen till bruksorten lite då och då eftersom vägen i sig är så otroligt vacker, många är gångerna som vi sagt att här borde vi stanna och utforska vad som finns. I söndags gjorde vi det....



Svanå bruk är ett bruk med anor tillbaka till 1600-talet och ägdes då av Braheätten. Lite mer finns att läsa
här..



En fantastisk syn mötte oss. Massor av virvlande vatten och härlig grönska....det var inte svårt att hitta lugn här!

Mängder av olika blommor växte överallt men den här charmade mig mest...



Finns det vita Förgätmigej???

Naturen är också underlig, vilken otrolig överlevnad det finns. Titta på björken som växer i nästan ingen jord alls!



Det fanns flera broar att stå på och bara njuta av utsikten. Vi hittade bland annat en liten badstrand och den måste nog besökas i sommar....kanske på Power Meet då vi som vanligt förväntar oss besök av många av våra vänner vi mött just via internet!




De här vackra smörblommorna växte tillsammans med sina vänner hundkexen vid sidan av en av broarna....jag kunde inte motstå dessa små charmtroll!!!



Här har jag lekt lite med det bildhanteringsprogram jag använder.....jag fotade först spegelbilden och sen höjde jag kameran och tog en bild av det ovan....sen har jag klippt ihop det i irfanView. Blev ganska bra tycker jag!!!!


Kommentarer
Postat av: soffies

va fina bilder,

må gott

Postat av: Jeanette

Härliga bilder måste jag säga, trevligt ställe såg det ut att vara med. Händer att jag tittar in då & då, men inte alltid jag skriver, men nu var det ett tag sedan måste jag medge, må så gott!

2009-06-10 @ 05:51:48
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Christre

Hejsan.

Vilka fantastiskt vackra sommarbilder,skönt att det inte är så långt dit nu.



Ha en trevlig helg.

Hälsningar Christer.

2010-04-15 @ 11:02:55
URL: http://www.christersfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback