Studentutspring i vår stad idag!

Idag är det många hundra unga människor i vår stad som tar studenten. De ska springa ut från skolan som varit deras arbetsplats i minst tolv år, ut i....ja, vem vet? Arbetsmarknadsläget är ju inte precis det bästa just nu men jag hoppas att de alla kan känna nån form av framtidshopp!

För ett år sedan "sprang" min yngste son ut...de sjöng om den ljusnande framtid som deras och det såg verkligen blomstrande ut med prognoser om att det inom kort skulle behövas 4500 nya lastbilschaufförer, men som vi alla vet kan det förändras över en natt! Båda sönerna drabbades av arbetslöshet och många med dom, de är båda tillbaka i arbete och jag är en stolt mor även till dom. De kämpar hårt båda två för att få arbete och hoppar på det mesta som kommer i deras väg!

Inte bara arbetsmarknadsläget är annorlunda jämfört med förra året utan också vädret!! Förra året var det så varmt så jag var tvungen att ändra menyn...det gick inte att ha kallskuret utan vi fick grilla kött istället...och jag lovar att det varmt att stå vid grillen! Vi samlade kylklampar från hela släkten för att kunna ställa under sallader och annat som borde hålla sig kallt! Men vi hade en mycket trevlig dag...och kväll som mer eller mindre hann gå över i natt!

En av de stora glädjeämnena var att vi kunde fira tillsammans med samtliga släktingar trots att pojkarnas pappa och jag varit skilda i 15 år, det finns inga konflikter mellan oss och jag känner mig fortfarande välkommen i hans familj!
Jag önskar verkligen att alla barn fick uppleva det! Det är en stor dag att ta studenten och den vill man fira tillsammans med hela familjen!

Vädret idag är grått, regnet hänger i luften men jag hoppas att solen ska kunna trotsa molnen!

Egentligen skulle jag bara skriva en kort liten blogg med en undran.....



Är det någon som vet vad detta är för vacker blomma?

Den kommer från min mamma och hon kallade det för Ölandsgubbe. Det sas att det var en blandning mellan jordgubbe och ölandstok...själv är jag dock tveksam då jag inte hittar nåt om en sådan korsning när jag googlar på ölandsgubbe. Den ser ut som en lite större smultronplanta och ger små söta bär som mer påminner om smultron än jordgubbar!

Men visst är den söt???


Kommentarer
Postat av: sussi

Vackra är de! här är de med kyligt. dottra har redan vart på skolavslutning och sonen ska fara 10:30

Postat av: Rebecca

Jo när jag tänker efter så kommer jag ihop dem.. Namnen tillsammans säger mig nåt, får en bild framför mig att Erica var rödhårig med massa fräknar..

Det stämmer att han slutar idag. Blev lite tokigt med att jag jobbar nu men det är svårt att styra ibland. Så vi får väl fira lite mer om 2v när jag kommer hem:)

Det gör ni rätt i som åker till torpet:) Så himla fint och mysigt där:) Tänke faktiskt på er för en dryg månad när vi åkte förbi där på väg till en fotbollsmatch i Sätra.

2009-06-12 @ 15:00:24
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Jag skulle säga att det är en rosablommande ölandstok...vi har i allafall sådana här hemma :)

2009-06-13 @ 10:31:54
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Maria [Fotoblogg]

¨Jätte fint!

2009-06-18 @ 16:56:40
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback