En junilördag i torpet!

För ett år sen så var det supervarmt och man visste nästan inte vad man skulle göra med sig själv i värmen....idag är det inget problem!

Det har regnat i princip hela dagen, det har inte vräkt ner men hela tiden har det kommit litegrann. Ett kort litet uppehåll då vi passade på att diska och pyssla om de ivrigt växande tomatplantorna!

På eftermiddagen la vi oss en stund för att läsa men ganska snart blev jag uppmärksammad via sms att man kunde halvera sin ålder genom att lyssna på punkmusik. Låg en stund och funderade på att kanske gå upp och kolla på Spotify om jag kunde hitta nåt där i min jakt på föryngringskur men sen insåg...nej, jag vill inte vara 23 igen. Den åldern var charmig då....

Jag påbörjade min bok, en Nora Roberts och den kvinnan kan verkligen fånga en. Just nu funderar jag mest på om jag ska lämna sambon vid filmen Babel och själv gå in i sovrummet för att umgås mera med Nora!!

I morgon hoppas vi på lite uppehåll i regnandet så vi kan få umgås med och i vår trädgård, dock verkar det inte bli så.

Måste få avsluta med ett foto på en akleja jag aldrig tidigare sett....jag fick en planta av moster tidigare i våras när hon var här och hälsade på med sin familj.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den var fin! Det växer som bara den i det här regniga vädret, det är ju i alla fall en fördel, men tänk om det kunde bli lite sol och värme.........

Postat av: Pia

Söt blomma!! :o)

Ja, Nora Roberts är toppen! Lättlästa och bra böcker.. Har du läst de tre böckerna "Nyckeln till..."? De två första var riktigt bra, men den tredje var rätt förutsägbar..

2009-06-13 @ 22:43:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Bettan

Den var verkligen fin med sina nätta blommor!

Kram

2009-06-13 @ 22:47:04
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: vicke

Jag tittar in för att önska dig en Glad Midsommar och en trevlig sommar.

2009-06-14 @ 10:02:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8783vickesblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback