Sur...




...blev jag för en timme sen!!!

Precis när vi ätit frukost och gjort oss klara för att gå ut skogen så öppnar sig himlen!!! Det regnar alldeles för mycket för att gå ut överhuvudtaget, annars är vi ju inte gjorda av socker även om vi är söta!!!

Nå, jag ska sätta igång med syltning av kantarellerna från helgen istället och sen ska jag göra lite hallonsaft!! Vinbären får vänta lite utifall att det klarnar upp och vi kommer iväg för att plocka några liter blåbär...skulle vilja spä ut med blåbär för vinbär i sig tycker jag är ganska sura och tråkiga...vi har ju mest vita vinbär!!!

Blivande Maken önskar sitta vid datorn så jag funderar på om jag måste ringa doktorn...det tillhör nämligen ovanligheterna!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Här är sådant där regnväder som kommer och går. Tänkte ju att det blir ju en bra bakdag... och började med en fralldeg.. Ops, så var mjölet slut och det räckte till en plåt.. Hade tänkt baka kanelbullar också.. men si, då måste jag in och handla... Orka? Får se..

Kram

Postat av: Bettan

Jag hoppas att blivande maken är frisk!;)

Hur gör du när du syltar in kantareller?

Det lät så spännande!

Kram

2009-07-28 @ 17:52:32
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Micke

Diagnos, regn ute.

Recept, glatt humör kanske?

Må väl ändå.

2009-07-28 @ 22:21:26
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Du har visst fullt upp ändå fast att det regnar.

Glöm inte att ta en paus då och då.

Kram ingrid

2009-07-29 @ 00:16:51
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback