Urusla skämt!

Eftersom faktiskt minst en efterfrågat vad jag tyckte  om melodifestivalen så tänker jag säga några ord om det...för övrigt hade jag gjort det i alla fall för detta är väl nåt som alla tycker nåt om!!!

Aftonbladet har ju sina åsikter och en del överensstämmer väl men så här tycker jag!

Till att börja med kom ju eländet aldrig igång...inte kände jag mig positiv och förväntansfull av att se en tjurig Perelli och en fånig Stenmark i flera minuter!

När sedan Mede visade sig så hade jag lite roliga förväntningar på henne men det sprack snabbt....vilka plumpa kommentarer hon klämde ur sig...nedvärderande och nedlåtande! Det här ska ju vara nåt som ska vara kul och familjevänligt och det tyckte jag nog inte att det var!

Nå, sen kom då sjungandet som egentligen borde vara det viktigaste i sammanhanget!

Första bidraget lät som en omgjord Lordivariant...helt okej förvisso och tjejen har ju pipa men kändes lite mycket öststatsanpassad!

Andra bidraget var ju en kolossalt söt pojke med en låt som vi säkert kommer att få höra mer av men inte når han upp i rätt nivå ännu!

Bidrag nummer tre...ja, Shirley Clamp har en bra röst och en härlig utstrålning men låten gick mig helt förbi..det var ett urtrist bidrag på alla sätt och vis!

När fjärde melodin satte igång kände jag hur livsandarna vaknade till...dessutom är ju sångaren så himla söt att vila ögonen på...men..det är ju verkligen att kasta pengarna i sjön att skicka iväg ett dansbandsbidrag till Moskva!

Emilia kom som nummer fem...och om jag måste utse nån favorit under kvällen så måste det bli denna! Här hände nåt det var nåt nytt som ändå lät gammalt och bekant...lite filmmusik..helt rätt att hon gick direkt till Globen!

Alcazar...ja, vad ska jag säga om dom? Låten var visst bra sa nån men jag minns den inte. Kul med lite färgglada scenkostymer men ändå lite B tyckte jag....Sen kan jag väl tänka mig att Alcazar har en bra chans utomlands för de är ju betydligt större ute i Europa än härhemma...det var det där med att bli profet i sin egen stad....

Sjunde bidraget sjöng jag redan på morgonen för min sambo...jag bara visste hur den skulle låta! Jag vill förtydliga att jag gillar Ugglas stenhårt men det låter för lika det hon gjort tidigare. Däremot är det få som kan leva sig in i sin musik så mycket som hon och framföra nåt med hela sig själv!! En eloge ska Ugglas ha för att hon alltid, alltid är sig själv!!!!

Sista bidraget har jag också glömt...Serneholt har fått mycket beröm i radion idag men varför förstår inte jag....hon är så slätstruken för mig!!!

Jaha...nu fick Ni veta vad jag tyckte vare sig Ni ville eller inte!

Ska förresten tillägga att jag är en riktig melodifestivalälskare men....jag är inte säker på att jag står ut alla veckor i år..!

Kommentarer
Postat av: Micke

Aldrig, aldrig mer.. sa vi efter sett spektaklet :)

Jag kan absolut inte finna nått bra med denna af Ugglas.. usch!

Postat av: Cattis

jag håller med du...sen duelllen..konstigt upplägg..men telefonbolagen tjänar nog multum lördagar framöver..C yaaa...

2009-02-08 @ 14:59:02
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hej coolbettan här!

En tävling för fan- clubsmedlemmar

har just startat på min blogg!



Hälsningar:

coolbettan.blogg.se

2009-02-08 @ 19:07:48
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hej coolbettan här!

En tävling för fan- clubsmedlemmar

har just startat på min blogg!



Hälsningar:

coolbettan.blogg.se

2009-02-08 @ 19:09:03
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Marina (missmarina Lunar)

hej, ja du... man får se hur många veckor man orkar titta..... hihi

2009-02-08 @ 19:19:45
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: spiderchick

ja jösses vilken soppa det där är...

2009-02-08 @ 22:00:39
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: anne

Ugglas får ett litet plus av mig för att hon kan renovera kristallkronor, men låten...Nää...



Serneholt tyckte jag om, men om jag minns något av den? Näää..

2009-02-08 @ 23:03:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag delar inte riktigt din uppskattning om Ugglas, visst, hon är super i andra sammanhang men kanske inte i en melodifestival. Emilia ja...Hennes röst var väldigt svag för så mycket musik o högt läge. Det kändes som hon byggde låten mycket på kören som bar upp hennes röst... (men jag skulle ALDRIG kunna göra det bättre själv :-) ) Tyckte bäst om låtarna med schotts o Marie... något i dom fångade mig...Smyg-lyssnade på radion innan...

2009-02-09 @ 14:53:12
Postat av: Ingrid

Jag tycker att du lämnar en riktigt bra beskrivning av melodifestivalens första omgång och jag instämmer till 100%. Jag gillade också Emilie och Alcazar är ju alltid Alcazar, de är riktiga proffs i sammanhanget.

Jag läste en insändare i DN idag, där en mamma till ett barn med diabetes protesterade mot Medes kommentar om att Ella Fitzgerald varit fet och haft diabetes. Det där är ingenting som man ska häva ur sig och göra sig rolig över.

Ja, ja vi får se hur nästa lördag artar sig, man får väl ge det en chans till!



/Ingrid

2009-02-10 @ 14:29:24
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback