Tio sanningar om mig!

Detta är dagens andra inlägg...har Du personligen blivit utmanad av mig i Din blogg ska Du läsa dagens första blogg!!!


Ytterligare en utmaning dök ju upp förra veckan och den kan ju då bli väldigt avslöjande men samtidigt lite kul! För några av Er som känt mig länge och följt bloggar jag skrivit på andra ställen så kan detta bli en upprepning men det finns ju ett begränsat antal sanningar hos varje människa så och hos mig...och jag vill ju inte hitta på nåt för att roa Er..det skulle ju inte bli nån sanning!!!

Utmaningen kom från
3-barnsmamma som för övrigt har en himla kul blogg som jag faktiskt höll på att gå miste om men det har jag skrivit om förut så det struntar vi i nu!!

Det finns en liten risk för Lassie-varning på denna utmaning men...

¤ På högstadiet blev jag utkastad av Krukmakarn Göran Ringbom från en svenskalektion. Han vikarierade i vår klass och uppskattade inte att jag och min kamrat satt och ritade kaniner.....?!

¤ Jag och samma ovannämnda kamrat liftade med rymlingar från Lärbroanstalten när vi gick i nian...inte en gång utan två gånger på samma dag! Vi visste inte då att de var rymlingar och att vi åkte i stulen bil...det läste vi i tidningen dan efter!

¤ Jag har spelat teater för Ainbusk singers!

¤ Jag har sjungit i Älvsbyns Folkets Park för 3000 personer...dock inte solo utan i kvartett!

¤ Jag hälsade en gång på en kille jag kände varpå min kamrat bredvid efter femton meter stannade och sa...Känner Du Björn Borg? Det gjorde jag inte men jag hade ju sett honom på TV så han såg ju bekant ut!

¤ Jag och samma ovannämnda kamrat umgicks en gång med polismördare! Inte heller det visste vi förrän jag satt som åhörare på en rättegång nåt år senare som handlade om ett postrån mot mina arbetskamrater, då framgick det att de misstänkta mördat en polis i Frankrike och bodde exakt på den adress Å och jag varit!

¤ Jag har skålat i vin med The Ark...och en himla massa andra sk kändisar på Filmgalan i Göteborg 2001. Här vill jag tillägga att det inte alls är så kul på såna här tillställningar som man kan tro...jag föredrar att sitta hemma och se på teve!

¤ Min pappa har delat ut post till Ingmar Bergman...räknas det som en sanning om mig?

¤ Jag tog som åttaåring ( tror jag var så gammal) betalt av Hasse Tellemar för tennisbanehyra på Tofta Bad och Camping!!

¤ På samma camping och i samma reception så hjälpte jag Pugh Rogefeldt att växla till enkronor sså han och hans tjej kunde duscha!! Förresten så bor jag numera i samma bostadsförening som Pugh bott i en gång i världen!!!


Detta tror jag blev tio sanningar om mig själv och som vanligt kommer jag på mig själv att skämta bort allvaret men allt är sant och de seriösare sanningarna tar vi  nån annan gång!

Allt dessa är dessutom preskriberat om nu pappa eller nån annan skulle ha hittat hit!!!! Jag hävdar fortfarande att jag var en mycket skötsam flicka...var...är fortfarande!!!!


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Hej och tackar för kommentaren på min sida :-). Visst är du välkommen hit när du dyker upp. Bara att höra av dig i tid innan när du vet så att man kan planera en dag tillsammans eller en kväll. När du nämner Tofta camping i ditt inlägg så minns jag så väl när ni hade er stora husvagn där,,jag var så facinerad av den. Har senare haft husvagn själv,,tre olika..Men,,,ej så stor :-) Men som sagt,,det var många år sedan nu som ni stod där.:-). Ha en bra dag önskar kusinen din :-)

2009-02-09 @ 13:01:04
Postat av: Nina

Hade du Ringbom i svenska??? Vi fick bara ha honom i musik.... När Erling Lindvall var borta av nån anledning...

2009-02-09 @ 14:55:23
Postat av: Anna

Haha det va bra och intressanta sanningar =P

Själv har ja partat loss med Rogerfeldts son Micke, en riktig heting ;) Men nååågra år äldre än mig hehe!!

Postat av: Lena

Hejsan. Jag hittade din blogg via Gunsan. Det är alltid roligt att läsa nya. Jag kommer att kika in här fler gånger.

Kram från mig i Kiruna

2009-02-09 @ 21:49:26
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: den äldre av dem

de låter inte som min mamma :P

2009-02-11 @ 13:17:35
Postat av: Nancy66

Ha, ha,,,,,,,,,härlig kommentar av sonen, I like!

2009-02-11 @ 21:32:57
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback