Åse...



...av Denise Rudberg.

Jag tror att jag nu läst alla böcker Rudberg skrivit och det som faktiskt är roligt att de på ett eller annat sätt hänger ihop trots att de fungerar fristående...det är bra gjort tycker jag!

Hennes böcker går väl in under kategorin chick-lit måste man väl påstå och jag gillar att sticka emellan mina deckare med en sån. Den här irriterar mig dock i början för det känns som att detta är en produktplacerad roman. Hela tiden rabblas det upp vilka märken det är på kläderna som denna Åse sätter på sig när hon ska ut på olika uppdrag och det är helt ointressant för mig då jag inte känner till dessa märken...boken får mig heller inte att bli nyfiken!

Handlingen i sig är ganska förutsägbar men det ska den väl vara i denna form av litteratur tror jag bestämt! Åse som är lillasyster till Mathilde som förr boken hette vill ha barn men inte nödvändigtvis en man...ligger väl också i tiden...hon träffar en naturfotograf som far land och rike runt, han befinner sig oftare på andra sidan jordklotet än i sängen där hon vill att han ska vara så han kan befrukta henne....sen uppfattar jag väl att han är förbrukad!!!

I inredningsbutiken som hon driver tillsammans med sin syster så träffar hon en kvinna som behöver hjälp att inreda sin nya östermalmslägenhet som de ska använda när de inte bor på godset i Värmland. Att Åse ska bli kär i kvinnans make är väl oundvikligt....det äkta paret gifte sig ju ändå bara för att det var kul....

Ja..i den här stilen fortsätter boken och jag är nog mer svårroad än jag brukar av Rudbergs böcker!

Men kanske behöver man vara lite yngre än jag när man läser detta....och lite mindre realist än jag!!! Svärdotra har nu fått låna den och det ska bli spännande att se vad hon tycker om den...jag förväntar mig att hon kommer med en kommentar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback