Kursdag 2

Dag nummer två av fem är nu till ända och jag tänkte sätta mig direkt för att skriva ner tankar runt den andra kursdagen.

Idag hade jag en mycket tydligare linje, jag visste vad vi skulle koncentrera oss på. Vi skulle lära oss att mejla!

Vi började med att skapa varsitt gmail-konto vilket väl inte var några större problem, man får ta om samma moment flera gånger men det fungerar.

Vad jag eventuellt kan uppfatta som ett "problem" är att man har en sån blandad kompetens i gruppen, en bra liknelse skulle kunna vara att som lärare ha elever från hela grundskolan i samma klassrum. Man måste anpassa sig till en förstaklassares kunskaper likväl som till en niondeklassare och det kan då bli en del strötid för niondeklassaren.
Men problem är till för att lösas och jag tyckte väl att jag lyckades skapligt även om jag är säker på att alla kanske inte känner sig helt nöjda men....det är nog nåt man får leva med som pedagog.

I vilket fall som helst så hade alla skickat och tagit emot mejl när dagen var slut så dagens mål nåddes!!!!

Däremot måste jag till nästa vecka kolla lite hur man lägger till kontakter på ett smidigt sätt på gmail...nån som har ett tips att dela med sig under helgen kanske?? Kanske har jag missat nåt ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Det är alltid svårt just det som du skriver, att det för det mesta alltid är en sådan kunskapsspridning i de flesta grupper. Och då gäller det att man tänker efter lite så att ingen av deltagarna tröttnar. Du verkar vara på rätt väg .. Snyggt jobbat!



/Margareta

2010-01-21 @ 21:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0