Fjärde träffen!

Hemma igen efter fjärde träffen men mina pensionärer!

Försöker känna hur det känns och önskar jag kunde dela med mig av det som finns inuti mig....det är en bomullslik känsla och den känslan beror inte på att att jag har en förkylning hängande över mig!!

Igår var jag orolig att behöva ställa in då jag verkligen var hängig men jag lyckades mota bort det mesta med lite ibumetin och vila så idag känner jag mig skaplig och efter en helgvila blir det bra!!

Min planering inför denna träff var egentligen att fixa en power-point och visa hur man betalar räkningar via nätet men av olika anledningar så var det inte praktiskt genomförbart. Den saken är dock ordnad nu så om allt går som planerat så kommer den lektionen att genomföras nästa torsdag som också är den sista träffen.

Istället valde jag att nosa lite i word och låta dem skapa varsitt dokument som vi kunde bifoga som fil i ett mejl. Vi gick också igenom ytterligare en gång hur man skickade bilder. Allt tar sin tid men när vi är klara för dagen brukar de flesta ha ganska klart för sig hur man gör. De går sen hem och tränar och emellanåt dimper det ner ett mejl i min inkorg där de visar vad de gjort!!!

Nästa gång är som jag skrev sista gången men de vill fortsätta och för mig är det inga problem. Jag tar det som nåt positivt, jag kan inte vara helt usel som pedagog då....eller beror det på att de är så sällskapssjuka?!

Nu blir jag personlig i min reflektion men jag känner att jag behöver dela detta. Jag har varit sjukskriven i sex år och det är en underbar känsla att få känna att man kan uträtta nåt. Innan jag blev sjukskriven så jobbade jag som pedagog om än i en annan bransch och jag känner verkligen hur mycket jag har saknat detta...jag gillar verkligen att lära människor saker!!!

Just nu älskar jag verkligen mitt liv!!!!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Härlig och inspirerande läsning! Jätteglad för din skull!

2010-02-12 @ 14:35:18
Postat av: Anna-Leena Alaiso

Låter härligt att du fått tillbaka så mycket av dina kurstillfällen...du är den typen av människa som har mycket att ge till dem som vill vara med:)

2010-03-08 @ 11:52:57
URL: http://mammaleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0