Rätt beslut!!

Vi skulle ju ha varit på 100-årskalas igår egentligen. Min före detta svägerska och svåger fyller båda femtio i år och ställde till med stort kalas. Vi hade verkligen sett fram emot denna fest och jag hade till och med planerat några små överraskningar men..ibland vill livet annorlunda..

Nu så här på söndagkväll kan vi konstatera att vi tog rätt beslut. Min feber släppte inte ordentligt förrän igår nån gång mitt på dagen medan huvudvärken satt i tills kvällen kom. Men frisk luft sägs ju vara botemedel mot mycket och jag tror att det är så för vi tog på oss stövlarna och åkte några kilometer bort för att leta lite efter kantareller på ett ställe där vi gick en del förra hösten.



Det är alltid svårt att ta bilder på svamp som står i skogen tycker jag men tittar Ni riktigt noga på bilden så ser Ni nog vilket ställe vi sprang på...och detta var bara ett av dom. När vi kom hem och mätte upp i hinken så var det drygt åtta liter. Sen satte vi oss med ett glas vin och rensade och förvällde dom.

Idag såg det ut så här i korgen när vi kom hem...



Allt som allt har vi fått ihop cirka 16 liter kantareller denna helg. Dagens skörd ligger på köksbordet och väntar på att bli rensade. Lite ska jag sylta för det är väldigt gott och det kan man ha råd att göra nu när vi redan i juli har fått ihop så mycket kantareller. Förhoppningsvis blir svampsäsongen lång och riklig!!!

I början på den här förhållandevis ganska regniga och kalla sommaren så lovade jag att jag skulle hålla Er uppdaterade gällande min krasselåda....det har varit dåligt med det för jag har inte tyckt att det varit nåt att visa ...men nu börjar den komma igång och här har Ni ett bevis på det...



Ikväll har Blivande Maken åkt in till stan för att sköta om sin dotter litegrann och för att i morgon jobba lite som portvakt.  Vi gjorde ett litet byte...jag stannar här med katterna, så slipper de en biltur, och plockar hallon och vinbär...han trimmar och sköter gårdssysslorna!!

Ett byte vi båda var nöjda med!! Nu mot svampen!!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Ojoj så mycket svamp. Ja, här får jag nog ge mig ut i skogen i veckan förstår jag,,,:)

Gottigt,



Fin krassen var, tacksamma blommor o vackra.



Ha det fint,

Postat av: Ingrid

Så fin din krasse är! Och så mycket svamp, jag fattar inte att jag aldrig hittar några kantareller. Ha en fin dag och hoppas nu att febern håller sig borta. /Ingrid

2009-07-27 @ 08:00:04
URL: http://stenstugu.com
Postat av: Pia

Åh, gud så gott med kantareller!!! O din krasse, som bara väller ur lådan!!! :o)

Min krasse har sett ynklig ut länge, men nu har den börjat växa och blomma..

2009-07-27 @ 11:49:56
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback