Lusthus och läskigheter!

Jag har ju lovat att Ni skulle få se bilder på vårt fantastiska mygghus som numera bara kommer att kallas lusthus!!!

Vi har nu på morgonen trimmat bort lite gräs och sen satte vi igång att stajla det!



Så här ser det ut utan väggar...Ni ser säkert inte myggen men dom är där!!!



Här är det med väggar och katt!!!



Så här ser det ut när Kajsa sitter och bloggar....hon ber om ursäkt för att hon räcker ut tungan åt Er!!! Lisa hälsar och säger att hon föredrar skogen!!

Man skulle nu kunna tro att vi fallit för trenden med grönt...men då kan de som känner mig väl berätta att grönt har varit en färg som jag använt under många år, när vi inredde vardagsrummet i stan 2002 så var det i limegrönt och blått....så, näe...det är nog snarare så att jag startat trenden ;)

Nu över till läskigheterna!!!!

1. När jag släcker lampan på kvällen så brukar jag alltid slå på radion, jag tycker det är skönt att somna till lite småprat och musik...dessutom kan det ibland överrösta snarkningarna som kommer från andra hållet!!

I natt när klockan var tolv slog jag på klockradion nästan precis till tolvnyheterna (jag hade tidigare på kvällen lyssnat på Unga Karlavagnen och jag har lite tankar om det men det får bli en egen blogg).

Tolvnyheterna höll på att ge mig hjärtförpickelse!! Har aldrig blivit mer vaken i hela mitt liv! Mordförsök i Ringvalla...nu ligger det inte precis nästgårds men ganska nära efter nästgårds och helt klart skulle vår väg kunna vara en flyktväg!! Nå, jag lugnande snart ner mig med att jag hade ju Blivande bredvid mig och dörren var ju reglad!!
Gissa om jag studsade till när jag i morse gick ut för att besöka hemlighuset och hämta tidningen upptäckte att dörren INTE var låst!!!!

2. När vi idag plockade ner väggarna till lusthuset så var det fullt med kryckor...det måste vara krycksommar!!! Ja...jag förstår att Ni nu undrar vad kryckor är men Ni vet att jag kommer från Gotland och att vi har våra egna braiga ord för vissa saker, egentligen allt möjligt, men just kryckor är det äckligaste som finns!
Ingrid skrev om dom häromdagen och påminde mig om en historia när jag var barn.

Min kusin från Varmsätra kom alltid ner till Gotland på somrarna och som de flesta vet så går alltid båtarna på nätterna (gjorde då i alla fall) så hon kom väl med båten nånstans runt midnatt och mormor och morfar brukade ju hyra åt alla sina rum till turister så hon fick sova första natten på en solsäng i Mosters rum bakom garaget. (Ett fint rum även om det kanske inte låter så) När hon vaknade på morgonen var hon definitivt inte ensam i sängen...alla rör som sängen var uppbyggd av hade varit fyllda av kryckor och de hade nu krupit ur sina gömmor och gjort Kusin sällskap...jag vill dock minnas att hon inte uppskattade sällskapet!! Konstigt nog har jag dock inget minne av att hon blev nypt men det kanske jag har förträngt i all äcklighet!!!

3. Minns Ni att jag skrev ett inlägg om att spindlar faktiskt har huggtänder?? Nu har jag bevis för att det är sant! Blivande hittade en spindel som byggt ett bo på nätet till lusthuset och ville att jag skulle ta ett foto....sakta ser jag i linsen hur den vänder sig om och visar....ja, kolla själva..



Ser Ni huggtänderna??????

Kommentarer
Postat av: Camillha

Härligt med lusthus. Här i Tärnaby skylle denna konstruktion blåsa till Finland eller till Västerås... Hittade ju studsmattan på grannens åker i höstas!

Ha en skön dag!

Kram

Postat av: Kerstin

Lusthuset ser verkligen inbjudande ut, där kan man lätt tänka sig en kopp kaffe eller två.

2010-07-02 @ 11:41:09
Postat av: Ia

Här finns alltid kaffe ;) om nån är hemma förstås :P

2010-07-02 @ 11:56:11
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilket härligt lusthus, ett sånt skulle jag kunna tänka mig, för det är mysigt att sitta ute om kvällarna om det inte var för myggorna.



Ja, de där kryckorna är läskiga. Jag plockade av vissna petuniablommor igår och ur av dem ramlade ett helt gäng stora, feta och blanka tvestjärtar. Brrrr

2010-07-02 @ 12:22:58
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Em

Du började så bra med lusthus och katt och sommarlyckan kändes total, sen förstörde du det hela med kryckor och spindel med huggtänder! Fy dig! Nu kliar det över hela kroppen! :D :D

2010-07-02 @ 14:46:04
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Trebarnsmamman

Åh vad fint och myggfritt ni har det i ert lilla lusthus! Var har ni fått tag på ett sådant????

2010-07-02 @ 17:32:57
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Karin

Uärk !

Den där sista bilden kunde jag inte titta på !

Jag drömemr så fina mardrömmar om spindlar i alla fall, så jag klarar mig utan !

Ringvalla verkar vara ett farligt ställe det !

Var det inte där som det var dubbelmord för några år sen ?

Minst lika farligt att bo där som i Midsomer i England tror jag.

Idag är jag i form igen, men nu börjar jag bli trött när jag sitter här.

Jag bara slappar på verandan, och åt alldeles för mycket.

( Det är nog därför jag blev trött tror jag. - Eller om det kan vara vinet i glaset som gör mig lite dåsig ? )

Livet är i alla fall underbart, och mycket bättre än en sån här kväll kan man nog inte önska !

2010-07-02 @ 20:58:48
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Gun

Åh så fint ni har i ert lusthus! Men tvestjärtar är vidriga, jag hade fullt av dem i mitt källarrum när jag var tonåring. Spindlar har jag inget emot. De är fina.:)

2010-07-02 @ 21:02:41
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hahaha..vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg!! Lusthuset ser jättefint ut!! Sen kom jag till den olåsta dörren..jag har världens fobi över att glömma låsa dörren..haha..o hade det varit ett mordförsök i närheten så hade jag sovit vid den dubbelkollade låsta dörren ;) Urk för spindlar o tvestjärtar..o ännu mer urk för att spindeln fräste mot dig ;))

2010-07-02 @ 22:22:49
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Ellis

FYYYYYYYYYYYYYYY FAAAN.. Jag hade haft men resten av livet om jag var din kusin!! Fy bubblan... Åh jag lider av att bara läsa!



Det är ju värre än fjärilar!

2010-07-04 @ 01:49:34
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: anki

härligt lusthus, vart har ni köpt det? vill också ha :)



tack för kommentaren på min blogg :-) du är så välkommen tillbaka...



ha ha ha, kan intyga att dom ITNE har huggtänder :) kolla mina spindel bilder i galleriet.. där ser du ögonen i närbild också.. särskilt hoppspindlarna som har två stora mitt fram och resten på sidorna :)



spindeln som du har fotat ser ut att vara en krabbspindel.. :)



ha en fortsatt skön söndag

2010-07-04 @ 16:12:43
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Pia

Urk i burk vilket äckligt djur!!! :o(



Härligt lusthus.. för är det något som kan förstöra lusten(för allt!!!) är mygg, knott och svidden!!



2010-07-05 @ 15:46:46
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback