Kafé Kusken i Ramnäs

Idag börjar Styvdotra att jobba!! Hon har fått jobb på Kafé Kusken i Ramnäs och det är ett kafé som verkligen rekommenderar Er att besöka om Ni är i trakterna. Vi var dit förra veckan och fikade och det smakade verkligen bra. Allt är hembakat och gjort på riktigt bra råvaror.

 Här är en bild på menyn.

Det ligger i anslutning till Tersmedska Herrgården alldeles bredvid Schenströmska Herrgården. Ramnäs är en bruksort som faktiskt ännu är verksam om än i mindre skala än då det begav sig. Många kättingar Ni ser och använder är tillverkade i Ramnäs. Här kan Ni läsa ännu mer om Ramnäs historia.



Utsikt från kaféets insida.



Kopparna får kaffet att smaka extra bra, det är dessutom nymalet och nybryggt.



Blåbärstårtan gick inte av för hackor påstod mitt sällskap, själv tog jag givetvis en chokladtårta gjord på riktigt

mörk härlig choklad.

Miljön är fantastisk alldeles precis vid vattnet. Själva kaféet är inrett i stallet till Tersmedska Herrgården och är inte bara ett fik utan man kan också köpa lite plantor eller vackert porslin eller varför inte en väldoftande tvål?



När Ni väl är färdiga med fikandet så gå bort till Ramnäs Glashytta och prova på att blåsa lite glas eller bara njut av allt vackert som finns att beskåda.

När Ni är färdiga i Ramnäs så åk inte tillbaka ut på väg 66 utan åk vidare mot Fagersta på den gamla vägen så Ni passerar alla andra vackra platser längs den vägen. Seglingsberg, Virsbo och flera andra små mysiga ställen. Det blir en tur Ni kommer att minnas för Ni är mitt ute i den Bergslagska naturen och kör nära Strömsholms kanal och annat vatten.

Kommentarer
Postat av: Em

Vad mysigt! Både för att ta en fika, men även att jobba där är nog trevligt.

Postat av: Gun

Vad mysigt det verkar vara. trevligt att jobba på en så fin plats, men det kan ju vara stressigt ändå förstås.

2010-07-07 @ 17:06:59
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Karin

Hjälp !

Jag undrar om det är mina ögon eller min hjärna det är fel på ?

Vet du vad jag läste, när jag såg rubriken ?

Ja, inte var det någon som red inte ! - Snarare något som i vissa fall kan gå att rida på. :D

Hu !

Väldigt fint ställe i alla fall, och nu har jag ju sett vad det egentligen heter... ;)

2010-07-07 @ 21:33:34
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Rebecca

Åhh, toppentips. Stora lillasyster sommarjobbar på Seglingsbergs gård och dit har vi väl lovat att komma och hälsa på någon gång i sommar (hon vill ha dit oss/mig för att laga ett gäng matlådor för hon tycker det är såååå tråkigt/jobbigt att göra det själv men jag låtsas att hon vill träffa mig lite med). Men då känns det ju givet med fika där om det finns en sånt bra ställe:)

2010-07-07 @ 22:09:26
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: TT

Visst är det vackert!!

Cafet i Fagerstas hembygdsgård är inte heller illa om man nu far ända fram dit.

2010-07-08 @ 11:17:43
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback