Heligt förbannad på Bredbandsbolaget!

Vi har varit helkunder hos Bredbandsbolaget sedan mars 2003 och varit mycket nöjda, vi har till och med rekommenderat våra släktingar och våra vänner att anlita Bredbandsbolaget. Ikväll ser det helt annorlunda ut!

Vi bor i en bostadsrättsförening och hade från början Telia som leverantörer, dock kunde de inte uppfylla sina löften varpå föreningen fick lov att säga upp avtalet och få pengarna tillbaka, föreningen valde då att skriva ett kontrakt med Bredbandsbolaget så att samtliga 117 lägenheter fick dom som leverantör. Vi kopplade upp oss första kvällen det gick att koppla upp sig...inga problem. Då var bara jag hemma vilket innebar att jag kom att stå som innehavare av bredbandet. Blivande stod på den tidigare telefonen som vi sedan gjorde om till IP-telefoni för vi ville ha det samlat och det blev dessutom betydligt billigare än Telia.

Så småningom kom man på det mobila bredbandet och vi provade oss fram och kom fram till att även här fungerade Bredbandsbolagets bäst ute i torpet...så till sist var vi helkunder, vi hade telefonen, bredbandet och det mobila bredbandet på samma ställe....BREDBANDSBOLAGET!

I höstas uppmärksammades vi på att goda vänner (flera stycken) inte betalade någon fast avgift för sin telefoni hos Bredbandsbolaget eftersom de hade allt samlat. Vi förstod då att vi fick betala den kostnaden eftersom Blivande stod för telefonin och jag för bredbandet. Övervägde att säga upp den fasta telefonen eftersom det är sällan som någon ringer till den och 99:- i månaden räcker långt att ringa för från mobilen, de få samtal vi ringer. (Vi är inga direkta telefonpratare....några få men det täcker dessa  99:- )

I samma veva så gjorde Bredbandsbolaget en drive genom att åka ut till sina kunder och berätta vad de hade att erbjuda och samtidigt marknadsföra sina TV-tjänster. De kom till vår lilla föreningslokal och Blivande och jag var först på plats för att höra vad de kunde erbjuda när det gällde vår telefoni! De trodde inte att det skulle vara några problem men ringde för säkerhets skull direkt till Bredbandsbolaget....dessa två tjejer som kom till vår lokal var uppenbarligen inhyrd personal från nån form av marketingföretag.

De fick svar från Bredbandsbolaget att visst skulle de ordna detta så vi skulle slippa betala överlåtelseavgiften och månadsavgiften för telefonin. Vi fick en blankett hemskickat som vi fyllde i och sände tillbaka med vändande post. Frid och fröjd trodde vi då vi fick papper som talade om att överlåtelsen var klar.

Idag gick jag in på Blivandes konto för att förbereda inför kommande månadsskifte och då får jag se att vi blivit debiterade 99:- i månadsavgift för telefonin!

Lite uppretad ringde jag upp Bredbandsbolaget för att reda ut detta och får då veta att det är helt rätt....det går inte att se någonstans att vi blivit lovade detta. (De har tydligen en logg som de kan se vilka samtal som är gjorde angående vårt abonnemang) Jag förklarar ytterligare en gång precis hur det gått till men tjejen vidhåller....så kan man inte göra!!

Vid det här laget är jag både uppretad och inte så himla trevlig måste jag väl erkänna så jag ber att få telefonnummer till någon som är ansvarig för den här typen av frågor...näe, det finns ingen utan Du får ringa samma nummer igen! Ja, men varför ska jag det....då hamnar jag ju här igen försöker jag förklara. Ja, men även om Du fick prata med en chef så skulle de säga samma sak som jag!!

Jag kan bara konstatera att vi som varit trogna kunder nu får betala för de rabatter som de nya kunderna får! Det är viktigare att värva nya kunder än att få behålla de gamla! Jag hoppas innerligt att få kontakt med någon på Bredbandsbolaget som förklarar hur detta har kunnat ske...om inte kommer vi att snarast möjligt avsluta de tre abonnemang vi har och övergå till någon annan leverantör. Bredbandsbolaget har varit en strålande och pålitlig leverantör men det här blev för mycket för oss!!!



PS. Jag började att sprida min bloggadress hos Er trogna läsare men samvetet sa ifrån...man utnyttjar inte sina vänner så...men jag vill gärna att fler ska få läsa hur ett företag kan behandla sina kunder!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Sånt där blir man så in i helvetes förbannad på..o vad är det för rikspucko som vägrar ge numret till chefen?? Om inget annat så borde hon ha bett chefen ringa dig! Försök att ringa igen o hoppas du får prata med en mer sympatisk person..eller säg upp allting o tecka nytt o få alla de premier som nya kunder får! Lycka till!! Kram

Postat av: TT

Detta låter lite som min dust jag hade med Telia när vi flyttade tillbaks till staden.

Nu har jag snart inget kvar hos dem som jag alltid tyckt varit bäst.

Tog mobilabonnemang hos Tele2 och varje gång jag ondgjort mej över något i bloggen har en trevlig säljare från Tele2 gått in och kommenterat för att hjälpa till!?

Hoppas det löser sej!



Angående inlägget om att inte fråga... jag är nog en sådan som det inte är någon idé att fråga för jag levererar alltid standardfrasen att det är helt OK.

Bara ytterst få får höra annat, de jag vet bryr sej.

2010-12-15 @ 07:20:08
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Pia Hagman

Hörru, har man vettiga saker att föra ut så är det bara att köra på och sprida kunskapen vidare, om du så vill även i min blogg!! ;o)

Ska skriva dagens inlägg senare och jag ska se om inte jag kan länka till detta inlägg.. Det gör jag så gärna för sånt här jäkla tjafs ska inte få existera.. Vi har själva bredbandsbolaget i vår bostadsrättsförening, men telefonen har vi på T3 än så länge. Och ÄN SÅ LÄNGE har vi inte haft något tjafs!!

Kram!

2010-12-15 @ 08:04:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Jag har haft helvetesduster med Bredbandsbolaget ... sonen likaså! De är så förbaskat osmidiga och deras kompensationssystem när man varit utan internet "suger". Bredbandsbolaget är det bolag som får ta emot flest klagomål ... men varför gör man inget åt detta då?????

Kramar

2010-12-15 @ 08:39:31
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-15 @ 09:01:24
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Nett

Sådant är irriterande.. Jag har haft telia, com hem och bredbandsbolaget.. Just nu com hem, men jag måste säga att bredbandsbolaget har varit billigast och det bästa för oss.

2010-12-15 @ 09:21:20
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Vevve

Sånt är fruktansvärt irriterande, grrr.

Fick från vårt försäkringsbolag för nån dag sen, förnyande av hundförsäkringarna, brukar inte läsa så noga men så stod det. "Har du fler försäkringar hör av dig för rabatt" Men hallå har haft samma försäkringsbolag sen 15 år tillbaks, bil, villa, hund. Ska man verkligen behöva ringa för att få rabatt ????. Ja jag gjorde det i allafall, hmm.



Nä har förstått att det inte blir bättre med dottern...inte konstigt man har fått gråa hår ;)



2010-12-15 @ 10:10:47
URL: http://vevve.com
Postat av: Ama de casa

Fruktansvärt irriterande - man tycker ju att gamla kunder ska premieras ju!



sv: Du får så gärna "reklamera" i min blogg - viktigt att sån här kommer fram :-)

2010-12-15 @ 11:22:10
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Bara Jag

Hade jag varit tjejen i kundtjänst hade jag med glädje skickat dig vidare till chefen så att jag slapp utskällningen.... :-) Det är trist när man bli lovad något men som säljaren inte för vidare till sitt eget bolag!

2010-12-15 @ 12:20:14
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Ingrid

Det där har retat mig många gånger, när man som gammal kund ser att de som tecknar nya avtal får priser och förmåner som vi gamla inte får ta del av.



Helkundsrabatter i all ära, men det har sina nackdelar för krånglar t e x brebandsbolaget kanske du en dag varken har TV, telefon eller bredband. Det är nog bättre att sprida sina gracer lite.

2010-12-15 @ 12:43:17
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Helen

Så irriterande..........

Klarar inte av den typen av ovilja. Skriv och reklamera. Vi har Telia och är helnöjd, däremot har vi Boxer till tv:n och där är missnöjet stort. Samma idiotiska kundtjänst där, man får inte prata med någon ansvarig.....



Lycka till

2010-12-15 @ 13:57:48
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Svorskan

Jag har ingen erfarenhet från Bredbandsbolaget, men däremot är jag irriterad över hur lite smidiga företag verkar vara numera. Det gäller även säljare som inte kan skicka eller maila saker, de kan enbart ge en erbjudande per telefon. Det sker på jobbet också. Det irriterar mig.



Har du tur så har Bredbandsbolaget ett program som söker genom blogginlägg (de flesta större bolag verkar ha det) och sen får du en reaktion från högre håll.

2010-12-15 @ 17:04:51
URL: http://svorskan.se
Postat av: Guggelutt

DN och Svenskan ha samma filosofi. Trogna kunder får betala som vanligt medan man fiskar nya med bra erbjudanden som aldrig kommer de trogna till del. Det mest lönsamma är att vara otrogen i alla affärsrelationer, men vem 17 orkar hålla på? Man har ju ett liv oxå. Vi är oxå i stort nöjda med BB men när de kopplade in oss spärrade de vår gamla leverantör flera veckor innan vi fick tillgång till BBs nät vilket jag tyckte var onödigt, vi fick ju betala ändå... men BB kune inte göra nåt åt saken oh gamla nätet vle ha pröjs för de levererade ju till vårt spärrade jack. Sjukt hur de kan hålla på!

Kram på dig

2010-12-16 @ 10:14:28
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback