Rapsbaggarna



av Karin Brunk Holmqvist.

Till min förvåning ser jag att jag inte skrev nåt om hennes första bok Potensgivarna för det är en bra bok. Den i sin tur handlar om två lite till åren komna systrar som bor tillsammans i ett gammalt hus och blir bekanta med sin nya granne Alvar som är byrådirektör från Sundsvall. Han använder sitt hus som fritidshus men är där även på vintern. Man skulle väl kunna påstå att båda blir lite betuttade i denna Alvar! Så småningom kommer de på att de ska försöka att tjäna lite pengar....och det på ett potensmedel! Ja, boken fick mig att skratta många gånger och den boken läser just nu Blivande Maken och emellanåt hör jag honom fnissa!

Rapsbaggarna av samme författare är precis lika bra, kanske till och med lite mysigare. Historieupplägget är det samma men denna gång är det två äldre bröder som bor tillsammans i ett litet hus de får bo i gratis på godsägarens mark. Godsägaren är för övrigt en mycket sympatisk herre så ock hans fru!

Denna gång är det en mystisk cirkel i rapsåkern som drar till sig helikopterpolisens uppmärksamhet och sedan rullar historien på i en massa olika komplikationer..att bröderna ofrivilligt hamnar i detta behöver jag väl inte tillägga?
Nånstans kan jag se detta filmas i nån form av buskisstil. Jag hade i alla fall jätteroligt när jag läste denna bok så vill Ni underhållas några timmar så läs den!!!

Själv ska jag se om hennes nästa har kommit ut i pocket!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Potensgivarna var underbar!!! Men Rapsbaggarna har jag inte läst. Tack för tipset!!

Kram på dig!

Postat av: Daniel

Läst de, roligt fin å vass!

2009-08-13 @ 11:27:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback