Veckans lipsill

Måste väl göra en liten uppdatering så Ni förstår att jag lever ;)

Det händer ju så mycket runt omkring oss så vi har fullt sjå att hinna med IRL-livet och nu när det lugnade ner sig lite då sa kroppen ifrån!!!

Natten till söndag vaknade jag med ont i ryggen eller skinkan om jag ska vara mera precis. Jag gick upp och vankade ett tag och tog sedan en värktablett för det ville liksom inte ge sig riktigt. Söndagen gick riktigt bra, jag kände att det nöp till ibland men äh, sånt går över.

Natten mot måndag halv fyra vaknade jag och hade ont igen, det liksom värkte som av tandvärk i höftkulan. Ja, ja en värktablett och lite vankande så lyckades jag sedan somna om igen. Måndagen gick bra, visst kändes det emellanåt men det gick.

Halv fyra natten till tisdag då vaknade jag igen och då var det inte ont då var det smärta på nivå tio av tio. Efter två timmars gråt och tandagnisslan så lyckades jag av ren utmattning somna om. Gick till jobbet och där blev jag rekommenderad att ringa doktorn vilket jag också gjorde med viss motvilja.

Fick komma akut till vårdcentralen och fick veta att jag hade ryggskott! En diagnos jag dock emotsatte mig då det inte gör ont muskulärt och jag har full rörelseförmåga men jo, så kan det vara. Blev det inte bättre kunde jag höra av mig till sjukgymnasterna. Natten mot onsdag upptäckte jag att jag hade känselbortfall i ljumsken och sju cm runtom den. Dessutom brann det som eld på låret.

Onsdagen tillbringade jag på Rekryteringsmässan här i Västerås och det gick bra för på dagarna har jag inte speciellt ont...eller den smärtan kan jag hantera.

Natten mot torsdag ägnade jag fyra timmar åt gråt och tandagnisslan, jag har aldrig någonsin i livet haft en sådan värk. Jag har fött två barn utan större knot och jag skulle kunna föda två per natt om jag slapp denna smärta. Igår jobbade jag hemifrån vilket var nödvändigt eftersom man blir ju vansinnigt trött av att inte få sova och sedan denna smärta ovanpå det.

En kär vän kom över och tog en fika och vi kom överens om att jag skulle nog ringa 1177 och rådgöra för nåt är inte som det ska och vi var tämligen överens om att nåt ryggskott...det är det inte!

Fick prata med en alldeles underbar kvinna vid namn Lucia på 1177 som inte heller kunde lösa denna märkliga värk. Hon sa att jag skulle ringa min VC igen och försöka få en tid annars skulle det få bli riktiga akuten för så där kunde man inte ha det tyckte hon!!! Hon skulle rådgöra med sina kollegor och återkomma. Jag fick en tid direkt på min VC och Ungsonen var gullig nog att köra mig. Fick träffa en till en början lagom intresserad läkare som mest undrade varför jag inte ringt sjukgymnasten. Nja, sa jag, det har liksom inte fallit mig i tanken att ringa dom när jag inte vet vad det är som felar. När hon sen fick börja klämma på mig där på britsen och jag inte kunde hålla tårarna tillbaka insåg hon att det faktiskt var på riktigt och hon kunde inte ens slutföra undersökningen för mina muskler bara krampade. Några blodprov och sen kunde hon konstatera att det troligtvis är ischiasnerven som kommit i ordentlig kläm och att hon skulle remittera mig till sjukgymnasterna och så fick jag lite ny värkmedicin. Jag fick en akutremiss och nu har jag tid den 27:e mars....akuttid!! Man undrar ju om jag mått bättre om jag ringt sjukgymnasterna ;)

Natten i natt har varit något bättre, jag har bara varit vaken en dryg timme och det kom inte så många tårar!

Det jobbiga är att detta kan bli långdraget, apotekaren hade ifrågasatt varför det bara var ett recept för det kommer förmodligen inte att räcka och ett recept räcker tjugo dagar ungefär.

Ja, ja jag har tur som har ett jobb som är flexibelt och som inte innehåller tunga lyft och där jag både kan och får jobba hemifrån.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ischiasnerven är en otäck rackare!



Stå på dig och kräv att du får en röntgen så att det blir fastställt vad det är för fel med ryggen.



Kram Ingrid

Postat av: Pia

åh fy det där lät inget kul alls!! Hoppas det lättar snabbt. Kram!

2012-03-09 @ 17:31:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Usch vad jobbigt! Hoppas du snart mår bättre!!!!!!!!! När jag läser ditt inlägg kommer allt fram från hösten 2008, attans så ont det gör! Kram

2012-03-10 @ 06:38:51
URL: http://Blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Micke

Usch då!

Låter inget kul alls det där men jag hoppas det ger med sig fortast möjligt!

2012-03-10 @ 08:42:58
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback