......pip.....

pip
.
.
.
.
pip
.
.
.
.
PIP
.
.
.
.
PIP
.
.
.
.
PIP
.
.
I ett töcken av sömndruckenhet blandat med en oönskad förkylning ligger jag i sängen och undrar vad är det som piper så ihållande. Jag känner att mitt halsonda blivit värre, det känns som att någon passat på att gnugga hela min hals med Svinto medan jag sov citodonutslagen under natten. Hela kroppen är knottrig som en fjäderryckt höna trots att svetten rinner.

Då kommer jag på det....det är vår comviq-telefon som saknar laddning. Den telefon som Dotra kan använda när hon behöver nå oss men som sällan används! Om jag inte varit förkyld hade jag förmodligen slagit Blivande med nåt hårt i huvudet där han ligger bredvid mig snarkande, för igår kväll påtalade han att den nog behövde laddning! Återigen är det väl den där Någon som glömt sin roll här i hushållet!

Jag trasslar mig upp ur sängen genom fötter och katter som för övrigt tror att vi bara lånar sängen av dom!Stänger av telefonen och lägger mig igen, då inser jag...det är nog lika bra att göra ett besök på hemlighuset.

Tillbaka i sängen och boar in mig för att fortsätta sova....då ljuder tågtutan i min telefon. SMS från Kapp-Ahl!!! Tack för rea-erbjudandet men när klockan är halv sex på morgonen blir jag inte exalterad av att få 25 % rabatt på hela köpet!!! Min telefon påminner mig flera gånger när jag får sms så de är bara att kliva upp igen.

Kryper ner igen....kudden är mysigt skön. Då ljuder tågpipan igen!!!! Nytt sms....den här gången får jag dock skylla mig själv eftersom jag igår anslöt mig till den stora skaran som spelar
Wordfeud, min motspelare har lagt ett nytt ord och det är min tur!!!

05.50 ljuder en gräslig signal som ska föreställa nåt som Alcazar har haft på sin repertoar, Blivande ska gå upp!!!!! Jag talar om för honom att jag ska INTE gå till jobbet utan ligga hemma och vårda förkylningen som anföll mig igår.

08.50 vaknar jag med ett ryck, jag har somnat om och missat att sjukanmäla mig!!!! Opp och hoppa och hiva i väg ett mejl en timme sent!!! Tur jag förvarnade igår!!

Nu sitter jag här och funderar på vad man gör när man är sjuk....en kopp te och en film kanske?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sådana nätter brukar jag också ha då och då, det är hundar, billarm och sms i en salig röra förutom mannen som låter Zzzzz vid sidan om!! Hoppas du snart kryar på dig!



Jag har en film hemma som jag lånat av min kursledare på NLP kursen ( Nyfiken så kolla på:
http://www.flowpartner.se/userfiles/default/Varen-2011-Practitioner.pdf )men inte sett ännu, du kan ju titta och ge mig en recension, ska bara komma på vad den heter....mmmmmmmm, jo den heter Patch Adams och är med Robin Williams!!



Kram

2011-09-15 @ 12:10:31
Postat av: Pia

Ja herregud, sådant uppvaknande har man ju varit med om!! :( Är hemma jag också idag, nacken krånglar så jäkla mycket just nu.. surar

Här blir det nog också en kopp te och en film/TV..

Kram och krya på dig!!!



Btw, Pernilla, Patch Adams är en väldigt bra film och om jag inte missminner mig så är den baserad på en sann historia..

2011-09-15 @ 12:21:52
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan trösta med att du inte är ensam, här har vi hållit på en vecka,önskar bara att jag var hemma..

2011-09-15 @ 12:31:21
Postat av: Gun Karlsson

"skrattar" Ja,,det låter som att man skall vara frisk för att kunna vara sjuk ;-)

2011-09-15 @ 13:00:51
Postat av: Gun Karlsson

Krya på dig :-)

2011-09-15 @ 13:01:47
Postat av: Micke

Jsg fick Kappahl-messet först kl 8:30

..iofs så hade jag varit vaken sen kl 03 då ;)

2011-09-15 @ 18:54:11
URL: http://kludd.se
Postat av: krulli

Man ska ha telefonen på löjudlöst åp natten och hemlighuset går man å (oftast) för att man ändå är vaken, det är dumt för då blir det en vana och det rubbar sömnen. Man kan vänja sig av med att kissa å natten.. så sa min gynekolog /operatonsläkare efter min operation.. kickade den lasten i ett kick!



Vaknar iof också ibland och kollar på klockan på telefonen, man måste ju veta vad klockan är då, mitt i natten (snacka om dålig ovana alltså, vad spelar det för roll egentligen? Då brukar det bli ett ord eller två i wordfeud ;)

2011-09-16 @ 01:57:52
URL: http://krulli.se
Postat av: Freedomtravel

Härligt med all ny teknik som har gjort livet enklare...???

2011-09-16 @ 13:54:02
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Micke

Jag glömde ju frysen öppen lite och det pep och pep och jag fattade inte vart det kom ifrån. Men till sluta så :)

2011-09-17 @ 09:30:09
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback