Förbjuden frukt



av Sarah Addison Allen.

När jag började läsa den här boken hade jag fel uppfattning om vad den handlade om så det tog ett tag innan jag kom in i rätt stämning, för man måste vara i en speciell stämning när man läser den här boken. Rätt miljö skulle inte heller ha skadat.

Rätt miljö skulle kunna vara den hängande stolen i torpet en lagom varm sommarkväll men ett glas gott vin i handen!

Den har en stark historia i botten men utspelas i en magisk miljö.

Den förbjudna frukten är från ett äppelträd som lever sitt eget liv och som gärna vill lägga sig husfolkets görande. Den handlar om hur trädgårdens frukter kan förända ens liv och ens tankar.

En häftig bok som jag nog läser om i sommar....i rätt miljö!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback