En tanke slog mig....

...vi är ganska snabba att anamma saker som sägs på teve.

Det görs inredningsprogram på teve där vi lär oss hur vi ska inreda, vi ska ha vita väggar och möblerna ska målas vita och så ska vi kalla det chabby chick. Vi ska lära oss att matcha färger och möbler, vi ska lära oss vilka möbler vi kan fynda på loppmarknader.

Sen ska vi laga mat och aldrig förr har vi väl lagat så mycket flärdfylld mat. Alla vet vad en chokladfondant är eller hur man gör när man trancherar eller pocherar.

Sen måste vi lära oss att äta rätt så vi går ner i vikt och blir smala och smärta. Det heter GI och LCHF eller nåt annat kitschigt! Vi ska lära oss att träna rätt och röra på oss ofta och mycket...eller i lagom mängd!

Frågesporterna ska vi inte glömma, de finns i alla dess olika former i de olika kanalerna. Pengar kan man vinna men framförallt äran!

Allt det här är vi ganska snabba att ta till oss.

Vi inreder som aldrig förr och alla vet hur dom vill ha det och hur det SKA vara. Vi handlar möbler och andra fräcka saker på auktioner och loppisar.

Vi bjuder våra vänner på middag halv åtta hemma och poängsätter våra middagar. Vi inhandlar kokböcker som om vi vore utsvultna. Vi provar nya recept med stor glädje och gör om ifall det går åt skogen. Cupcakes är vardagsmat i många kök!

Vi bantar inte längre för det har vi lärt oss att det är inte bra nej, vi ska ändra livsstil och det gör vi flera gånger per år för säkerhets skull för vi måste ju se vilken livsstil som är den som passar just oss!

Det enda programmet som inte verkar få oss att förändra något beteende verkar vara Lyxfällan...är inte det konstigt????

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Hahaha! Detta var ju rena rama krönikan med en underbar slutknorr. Själv är jag tråkig rent ekonomisk, jag har alltid koll. Stenkoll. Skulle nästan önska att jag kunde må bra utan, åtminstone för en period? Med det skulle svida sen, så det är nog bäst att jag är som jag är.

Postat av: Ama de casa

Lyxfällan är verkligen ett tragiskt program när man ser hur vissa resonerar. Hur man exempelvis väljer att fortsätta nån dyr hobby på bekostnad av släktingar och vänner.

Framförallt program där barnen har anmält familjen till programmet och alltså har större insikt än sina "struts-föräldrar".

2011-03-25 @ 18:51:37
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Diana

Förhoppningsvis är det bara en liten klick som behöver Lyxfällan, resten är smarta nog att inte handla för mer än vad de har råd med. ;)

2011-03-25 @ 19:21:54
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahaha, ja det är mycket man måste ha råd med om man ska hänga med i alla trender. Jag tror väldigt många lever över sina tillgångar, fast de flesta kanske inte är så extrema som de som deltar i Lyxfällan. Tycker annars det är ett bra program, som varnande exempel för alla slarviga människor.

2011-03-25 @ 23:25:53
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Babs

Lyxfällan är ett tragiskt program, det värsta är att folk inte har en aaaning om var pengarna tar vägen.

Kram

2011-03-26 @ 09:04:52
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Freedomtravel

Haha, ja det är sant! Visst är vi lite löjligt påverkbara ibland, men bara när det gäller sånt som verkar roligt och får oss att framstå som coolare och mer medvetna...

2011-03-26 @ 09:45:47
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Pia

Det stämmer nog att folk anammar allt detta, men inte jag. Har inte mycket shabby chic härhemma och inte lagar jag mer mat heller(trots att jag kan gilla programmen!!). Jag orkar inte med På spåret eller Så ska det låta. Jag kör inte efter LCHF eller GI heller.. Däremot tränar jag mer idag än förr, men det är inte tv:s förtjänst!! :o)

2011-03-26 @ 18:34:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback