Hulken är väck!!!

Just nu snurrar det en massa tankar i huvudet på både mig och Blivande, vi har nåt på gång som är superhemligt! Vi bollar fram och tillbaka och är emellanåt i en rosa dröm som vi får ta ner varandra ifrån. Igår ringde jag Moster för att bli lite nedtagen från de fluffiga molnen, det gick så där för hon satt ju bredvid mig på molnet upptäckte jag ;) Ja, i morgon kanske vi brutalt ramlar ner men det får jag återkomma till!!!

Hur har det gått att fira midsommar med LCHF-kost? Jo, tack alldeles strålande! Vi åt dock lite egen färsk potatis till sillen igår men la naturligtvis på massor av riktigt smör :P

Vad vi eventuellt kan tycka är trist men knappast ett problem är att vi blir sällan hungriga utan måste påminna oss själva om att äta. Den som känner Blivande sedan tidigare förstår hur konstigt det är för tidigare så kunde han nästan framstå som
 om han inte fick mat i tid. Min värk har avtagit, inte helt men mycket av värken har blivit mycket bättre. Lite seg känner jag mig i huvudet men det kan möjligtvis bero på att dett är midsommar!!! Jag har också lagt märke till att mina naglar verkar ha blivit starkare och försöker växa mer, men de försvinner ju när jag fixar i trädgården.

Det är INTE svårt att äta LCHF, det är bara att låta bli att handla potatis, pasta, ris, mjöl och socker...tänka bort det! Hittills har vi inte haft några problem att ersätta dessa produkter med annat, förra veckan åt vi skinksås som man vanligtvis äter pasta till men jag strimlade vitkål och gav det ett snabbt uppkok...gott!!!

Vad vågen säger har jag ingen aning om eftersom den bor i stan och vi bor på landet men sista vägningen visade att vi gått ner tolv kilo tillsammans på knappa två veckor och det känns naturligtvis jättetrevligt och visst är jag nyfiken på vad som hänt i morgon bittida när jag ställer mig på vågen igen men jag räknar inte på nåt vis med att det ska bli samma resultat igen för det vore orimligt men ett halvkilo i veckan vore trevligt under ett par månader!

Nu ska jag väcka Blivande med frukost bestående av ett par ägg, lite tonfisk i olja, majonäs och salladsblad från vår örtagård!!!!!


 


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jaha. Där kom en cliffhanger... Det är väl bara att vänta och se - hoppas allt går i lås vad det nu än vara månde :-)

Postat av: Micke

Skäm inte bort honom för mycket bara ;)



Jaså du.. ni jobbar PM-veckan säger Bettan. Hade som tänkt leta mig neråt i år om inget konstigt händer men hörde Bettan hade förhinder på lördagen. Ja, om jag får alltså ;)

2011-06-27 @ 09:32:41
URL: http://kludd.se
Postat av: TT

Väldigt likt GI alltså, förutom att det är mer fett.

Angående torpet ska det bli spännande att se vad ni tycker... för mej kändes det fel. :o)

2011-06-27 @ 13:14:38
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Vad skönt att värken har gett med sig lite. Det att det känns lite segt i huvudet KAN vara att ni inte är helt avvänt från kolhydrater än och äter man då (även mindre mängder) potatis eller tar en nubbe ;), så kan det bidra. Men det är ju (VAR!!:D) midsommar!



Visst är det konstigt med mättnaden? För egen del har jag märkt att det inte enbart har med fettet att göra. Om jag äter kolhydrater verkar det skapa en hungerkänsla även om jag äter riktigt med fett.

2011-06-27 @ 18:41:01
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback