Buslus

Vaknade ovanligt sent idag, halv åtta!! Inte vet jag om vår kostomläggning påverkar men vi har faktiskt sovit mycket längre de sista morgnarna. Vi brukar ju vakna vid sex-tiden redan men...det klagar vi inte över!

För övrigt när det gäller kostomläggningen så går det bra, lite tröttare, lite yrsel, kanske lite huvudvärk men inget som är obehagligt eller jobbigt! Tvärtom är vi hela tiden mätta och mår bra. Det ska bli spännande att se om jag kommer att få tillbaka förmågan att vara hungrig på riktigt, den har jag ju fått bort genom åren genom att emellanåt svälta mig och slarvat mycket med maten! Men..visst känns det märkligt att lassa upp allt detta som i tidigare viktminskningsförsök varit förbjudet på tallriken och att det är tillåtet att njuta...men såna märkligheter kan jag stå ut med ;)

Idag kommer första prövningen för vi ska till Bruksorten och fira Svägerskan som fyller år idag. Det visade sig också att det idag är femtio år sen familjen Blivande kom till Sverige och det ska nog också firas...men vi kommer nog att fira det på Kuskens och där finns goda sallader!!!!

Igår blev det ju ett strålande väder och vi satt ute i trädgården tills klockan var straxt efter elva på kvällen....helt underbart. Vi gjorde upp vissa planer för trädgården så snart ska det grävas mera och vi ska få nytta av det gunnebostängsel som vi har haft liggande i många år. Skojigt!!!!

Jag hittade däremot några mindre roliga typer i vårt gamla äppelträd igår....hoppas de inte äter upp de blommor som jag har klättrande i trädet!!!



Bladlöss antar jag att det är även om jag aldrig sett så här stora men det kanske är någon läsare som vet bättre???? Brukar ju kunna vara det ;)

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Med LCHF tar det väldigt lång tid innan jag blir riktigt hungrig. Egentligen (om jag enbart skulle lyssna på kroppen när DEN är hungrig) så kunde jag klarat mig länge på att äta två gånger per dag. Men det påstås att det är helt okej, att äta många gånger är inget som man säger är en nödvändighet när man äter efter LCHF.



Men usch vad äckliga. Jag har nog aldrig sett såna eller så känner jag bara inte igen de pga storleken.

Postat av: Ama de casa

Dom däringa såg inte trevliga ut - vräk dom ur äppelträdet omedelbums!

2011-06-19 @ 17:40:43
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Karin

Men vad har du för kryp i trädet? :/

De där såg hungriga ut minsann...

Du kanske ska testa om de gillar LCHF de också, så kanske de låter bli äppelträdet. ;)

Oopsies kan väl knappast någon motstå, så släng ut ett par såna i trädgården du. ;)

2011-06-19 @ 19:05:18
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback