Tyskland tur och retur!

Häromdagen typ måndag efter husvisningen satt vi här i vår underbara trädgård pratade om att snart är det semester och då ska vi bara vara hemma och njuta. En annan häromdagen typ förrgår så sa Blivande helt plötsligt, ska vi ta en tur till Tyskland på semestern??
Jag tittade med stora ögon på honom förvånad över hans förslag...ännu mer förvånad blir jag när jag hör mig själv säga: "JAAAA!"

Jag kastade då ut en förfrågan på Facebook och tänkte att mina skånska vänner nog skulle komma med bra förslag på vilken väg som var billigast att åka, men just skånevännerna var ganska lågmälda ;) Att åka från Göteborg var ett förslag och det skulle vara trevligt för då skulle man kunna passa på att träffa goa vännen KM. Ett annat alternativ är ju att åka Helsingborg - Helsingör bila genom Danmark till Rödby och åka båten till Puttgarden. Då skulle det kunna bli möjlighet att träffa någon annan ;)

Det bästa tipset kom inte helt oväntat från Moster, använd Motormännens hemsida!!

Sagt och gjort, idag har vi suttit flera timmar och kollat!



Hur vi än räknar och letar så kommer vi fram till ungefär samma summa oavsett vilken rutt vi väljer och det rä ju självklart eftersom det inte finns någon konkurrens, det är ju samma företag som kör all trafik!
Billigast blir nog att boka både färja och boende samtidigt men.....vi är tuffa och bokar ingenting!! Vi sätter oss i bilen tidig, tidig morgon den 18:e juli och styr kosan mot Malmö för att åtminstone åt ena hållet få åka på bron till Danmark!



Sen tar vi oss ner genom Danmark till Puttgarden och färjar oss över där sen styr vi dit näsan pekar! Lübeck är absolut en tänkbar destination men vem vet? Vi stoppar in ett tält i bilen utifall vi inte hittar någonstans att bo men genom att göra så här är vi fria att åka var vi vill och när vi vill!! Inga besök utlovas men vi avslår heller ingenting!!!!

Enda stället som vi är helsäkra på är att vi på hemvägen kommer att ta in på Svärtinge Skogshotell :D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilka trevliga semesterplaner!



Hoppas att det blir riktigt bra alltihop. Lübeck har vi varit i ett par gånger och det är en väldigt trevlig stad.



Ha en fin fortsättning på helgen!

Postat av: Micke

Låter härligt!

Jag sov ju i orten strax söder om Puttgarden då jag var över i vinter.

2011-07-02 @ 16:10:58
URL: http://kludd.se
Postat av: Anonym

23-25 är vi inte där ,får bli Link isåfall istället är barnvakt för djuren.

Kram Magga

2011-07-02 @ 19:21:47
Postat av: Linnea

Behöver ni sängplats, kaffe eller något i magen så står dörren öppen för er i Staffanstorp.



Kram

2011-07-02 @ 20:56:44
Postat av: Gun

Vad roligt, jag tycker ni gör helt rätt, jag gillar också att bara åka utan att planera för mycket innan.



Sv: Ja jag köpte en planta, men till mitt försvar var den vääääldigt liten, typ två små blad ungefär. ;)

2011-07-02 @ 22:18:17
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mira

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-12 @ 13:02:03
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback