Det är länge kvar!

Idag är det måndag men inte vilken måndag som helst utan en måndag som startar de långa hästveckorna fram till påsk som är vårt nästa tillfälle till extraledigt. Någon sa att det var femton långa veckor kvar, jag har inte kollat men det låter troligt!

Påsken i år ligger sent i april och redan helgen därpå är det valborgsmässoafton och dan därpå första maj som är en söndag. Kristi himmelfärdsdag är den andra juni och ligger i samband med pingst och nationaldagen är på måndagen som förr skulle ha varit annandag pingst. Inte många extradagar i år med andra ord!!

Nåja, det är väl bara att bita ihop och tänka på att det kan bara bli bättre!

Jag har idag tagit beslut om att jag från och med nästa vecka kommer att utöka min tid med ytterligare fyra timmar vilket innebär att jag är uppe på 50%. Det känns bra att göra det nu och jag tror att jag kommer att klara det. Jag har förmånen att kunna välja hur jag vill förlägga mina tider och jag kommer då att lägga de fyra timmarna på onsdagseftermiddagarna för att kunna behålla en sovmorgon där jag kan gå och strutta lite i morgonrocken (som jag inte har).

Så.....trots att det itne är många extra lediga dagar det här året så känns det som att det kommer att bli ett bra år!!!!!

Kommentarer
Postat av: Nancy

Veckorna går sååå fort så snart är vi där. :)



Härligt att du känner att du vill jobba mer, låter positivt.



Ha en härlig måndagkväll, :)

Postat av: Helen

Oj oj........jula varar ju te Påska!



Kan inte belasta maken med mera göromål, så grana får väl stå då!

I afl tills jag blir av med gipset om si så där 5 veckor!



Skönt att du känner dig bra att öka arbetstiden.

Det går bra ska du se och be kär-ingen om en morgonrock!



Kramar

2011-01-10 @ 18:59:26
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Gun

Vad skönt att det känns positivt. Huvudsaken vardagen fungerar, det är ju den som är livet, men visst är det skönt med ledighet också.

2011-01-10 @ 20:06:21
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Här har vi många överraskande helgdagar. Jag har inte riktigt lärt mig alla helgon som ska firas. Det finns både nationella, regionala och lokala helgdagar. Det innebär att man en helt vanlig onsdag kan åka till Ikea och upptäcka att - hoppsan - det är helgdag i Murciaprovinsen idag. (Vi hör till Valencia-provinsen).

Men. Man har ju i alla fall fått sig en utflykt :-D

2011-01-12 @ 17:21:23
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback