Livsnjutare!

Just nu njuter jag bara av livet!

Jag har ett arbete att gå till och de senaste veckorna har det varit ett lönearbete inte bara en arbetsträning vilket naturligtvis gör det hela roligare!

Om ett par veckor ska vi till Sundbyholms slott för en personaldag med jobbet och jag känner glädje över att få följa med. Jag har inte varit på Sundbyholms slott sedan en nyårsafton för ungeför 35 år sen så det ska bli skoj!

Om en månad åker vi på konferens till Åland med Cinderella även här är det skoj att få följa med, att liksom bli medräknad, det är inte självklart för mig. Sen tillhör inte kryssningar min favoritsysselsättning men jag hoppas att isen ligger kvar till dess för då gungar det inte!

Att få känna grupptillhörighet är nog viktigare än vi tror och nåt som är självklart så länge vi gör det men saknaden är stor när man inte är en i flocken!

Igår var vi på föreläsning och även om det inte sades något nytt så sades det på ett nytt sätt.
Olof Röhlander var föreläsaren som lyckades hålla min koncentration i mer än två timmar och gav mig nya sätt att tänka. Hans sätt att tänka påminner starkt om KBT vilket med all säkerhet har inspirerat honom och det är ju också ett sätt jag gärna försöker leva efter. Han sa några ord som kommer att följa med mig förmodligen resten av livet,

Framrutan ska vara större än backspegeln!

Så många lägger alltför mycket tid på att tänka på det som varit, på vad man gjort istället för att fokusera på framtiden...jag tyckte liknelsen var så fyndig!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Det låter underbart.. och jag kan förstå din känsla.. Varje dag(och jag ljuger inte!) när jag kommer på jobbet så får jag en lyckokänsla i kroppen. Jag är så tacksam över att jag har ett jobb och dessutom ett arbete som jag älskar. Att ha arb-kamrater som man gillar är guld värt!!

Kram på dig!

Postat av: Babs

Så mycket roligt du håller på med och en massa att se frem emot - kul.

Kram

2011-02-24 @ 20:26:32
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: TT

Jag hørde de orden på TV... tror det var en gæst hos Skavlan och jag fick liksom en kick av det jag med.

2011-02-24 @ 22:02:19
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Att känna att man hör till och fyller en plats i tillvaron är jätteviktigt! Det förstår man mest när man inte hör till....

2011-02-26 @ 12:31:42
URL: http://blogg.rhode.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback