Schysst, sa doktorn!

Det finns vissa saker som jag kan dra ut på i evighet och en av dessa saker är att gå till doktorn. De flesta av Er vet att jag har en lång sjukskrivning på min CV (om det nu är nåt att spara på) och att jag blev ganska illa behandlad av flera läkare på min vårdcentral. Jag önskar att jag hade haft kraft att anmäla detta till patientnämnden men...jag var inte tillräckligt frisk för att orka det och nu är det som det är. För ett drygt år sen fick jag ändan ur vagnen och bytte vårdcentral och det är det bästa jag gjort på länge för nu har jag vad jag tror kan vara landets bästa (man får till och med betala med kontanter där ;) )

På min vänstra kind har jag ett födelsemärke som jag haft i hela mitt liv. Det finns en historia om det och det var så att min mamma stod och stekte fläsk när jag låg i hennes mage och så stänkte det upp fett på hennes vänstra kind och hon satte reflexmässigt upp sin hand och torkade bort det. Nej, lär min farmor ha sagt, nu får barnet ett märke där!!! Huruvida det här ihop eller inte kan de lärde tvista om men märket är där!!!!

Under våren påtalade flera personer att det började bli mer rött och att det i märket dessutom kommit flera leverfläckar som antagit en blåsvart färg och det började klia och svida. Jag insåg att jag borde gå och visa upp det men....jag känner alltid att jag bara besvärar och att de nog tycker att jag är hypokondrisk :blush:

Nå, för ett par veckor sedan så tog jag mig i kragen och beställde en tid så i morse var det dags. Jag fick komma in några minuter tidigare och doktorn frågade hur jag hade det, vad jag gjorde och hur jag mådde rent allmänt! Jag kände mig sedd :D

Han tittade på märkena och sa att det är blodkärl som knyter ihop sig och är helt ofarligt. Man kan ta bort det men det är något man får bekosta själv och eftersom jag själv inte bryr mig så får de sitta kvar. Jag visade några märken till för doktorn tyckte det var lika bra när jag ändå var där ;) Inget var farligt!!

Jag passade på att fråga om det gick för sig att ta ett kolesterolprov eftersom jag börjat med LCHF. Ja, visst sa doktorn, men hur mår Du av det? Eftersom han var riktigt genuint intresserad så berättade jag att jag blivit av med 80% värk, tio kilo och mådde prima!! Schysst, sa han. Vi småpratade lite mer om detta och han tyckte det lät helt okej men att eftersom jag har hjärt-och kärlproblem i släkten så var det vettigt att ta prov.

Även sköterskan som tog provet var intresserad av hur jag mådde och konstaterade när jag berättat att...så säger nästan alla som äter LCHF.

Så nu får jag vänta i två veckor på svaret och då får vi se!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Nilsson

:-) läste denna artikeln i Sydsvenskan i dag:



http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/article1535685/Kottdiet-sponsrad-av-kottindustrin.html

Jag låter det vara osagt vad som stämmer eller inte men det är en intressant debatt...dvs att maten för de som äter LCHF producerar dubbelt så stora växthusgasutsläpp som en diet på Livsmedelsverkets!! kostråd.

2011-08-31 @ 11:34:33
Postat av: Ia

Jo, jag läste det också och det var lite debatt i bloggarna igår. Men jag säger väl som så...någon betalar för en undersökning för den görs inte gratis och då blir resultatet ofta "Som man ropar får man svar". Det är nog inte så att vi äter mer kött än andra och grönsaker intar vi minimalt av! Vad som är riktigt är nog svårt att få veta!!!!

2011-08-31 @ 11:44:52
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Så bra att det var en ofarlig förändring och vilken underbar vårdcentral du har hittat - bra byte :-)

2011-08-31 @ 17:21:58
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: TT

Jag är som dej... drar ut på besöken hos doktorn tills jag nästan kryper dit. Snart måste jag för vi har alldeles för mycket på jobbet och kroppen säger... nej skriker NEJ.

Skönt att det inte var något med märkena och att du mår så bra av LHCF!

2011-08-31 @ 22:45:07
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2012-03-18 @ 20:31:26
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback