Frukta inte



av Anne Holt

Det här kanske är en toppenbok men inte för mig!! Det är alldeles för mycket fakta som gör att boken blir alldeles för lång.

Det verkar som att en bok på 250 sidor är helt ute att skriva eller har alla författare fått för bra fantasi? Den här boken är på 480 sidor och det tycker jag är för mycket, åtminstone när man inte lyckas fånga mig mer än stundvis.

Som bekant är ju Anne Holt själv homosexuell vilket är något hon gärna också skriver om och nu är det då en hatgrupp från USA som kommer till Norge och mördar människor som har någon form av anknytning till homovärlden...även det börjar bli lite uttjatat. Spelar det någon roll vem man älskar och vem man delar säng med?

Nå, även om jag nu tyckte att den här var lite lång så vet jag att när nästa Holt-bok kommer så köper jag den!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback