Den perfekte mannen



av Sheila O'Flanagan.

När jag läst de sista orden i den här boken så tänkte jag att detta var nog en av de sämsta O'Flanagan-böcker jag läst därmed inte sagt att den var dålig. Men,  nu när det gått några dagar sedan jag slog ihop boken så inser jag att jag hade fel...den kvinnan har nog inte skrivit några sämre böcker!!!

Åter handlar det om relationer och i detta fall två systrar som är mycket olika. De "tvingas" ut på en lyxkryssning på två veckor där de delar hytt och därmed får lära känna varann lite bättre. Den äldre systern har skrivit en roman som blivit en riktig bestseller och fått massor av uppmärksamhet, titeln är Den perfekte mannen så man skulle ju då kunna tro att författaren är en riktig romantiker men sanningen är den att hon är mycket cynisk när det gäller kärlek. Systern däremot som dessutom är ensamstående mamma och har valt ett enkelt liv är romantiker....

Ja, jag gillar dom här böckerna. De engagerar mig och trots den skämtsamma tonen finns det ett djup, ett ordentligt djupt!!!

Kommentarer
Postat av: krulli

Läste ganska nyss ut Syskonkärlek av henne, också helt ok faktiskt, inte superbra men ok! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback