Den jag ville ha



av Sheila O'Flanagan.

Jag vet att jag skrivit det tidigare men det tål att skrivas igen...avfärda inte den här författaren som en simpel chick-lit-författare.

Man kan säkert välja att läsa hennes böcker som ren underhållning men jag har inte kunnat värja mig utan hamnat bakom fasaden på karaktärerna i boken. Trots den lite lustiga framtoningen så finns det ett djup som åtminstone berör mig mycket troligtvis för att jag emellanåt kan identifiera mig med dom.

Den här boken handlar om två flickor som möts och blir vänner för livet..eller? De skiljs åt på grund av en man och skapar varsin rejäl karriär på varsin sida om Atlanten. En av de ska senare i livet gifta sig och bestämmer sig för att de ska gräva ner stridsyxan. Det blir en spännande berättelse med både anade och oanade vändningar!

Jag hade svårt att lägga ifrån mig boken men var naturligtvis tvungen då det är en pocket på nästan femhundra sidor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback