Dagbok från kvinnofängelset



av Lillemor Östlin.

Det här är absolut inte något litterärt mästerverk men det är inte det det handlar om, det handlar om att ge oss utanför fängelset en glimt om hur det faktiskt är!

Emellanåt funderar jag på hur sann boken är, hur mycket hon fabulerar den käre Hinsehäxan, men så småningom om kommer jag fram till att det är nog verkligheten. Samtidigt som jag inte blir förvånad över att läsa hur "plitarna" behandlar de intagna men varför väljer man då det yrket????

När ska Sverige förstå att om man kallar det för fängelsevård så ska det också vara vård? Ja, ja, det är väl ett helt annat inlägg...

Men jag blev i alla fall djupt berörd av den här boken och rekommenderar den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback