Det blir inget bröllop!

Nej, inte för min del för det är alldeles för vackert väder för att sitta inomhus men jag kommer med all säkerhet se nåt litet sammandrag på teve ikväll. Man kan tycka vad man vill om detta med kungahus men just nu tror jag att världen kanske behöver ett kungligt bröllop, lite flärd och lite fairy tale.

Jag tänker gå ut och försöka mig på lite enklare trädgårdsarbete för ryggen är inte vad den borde ännu. Jag tror att det är så att de muskler som fick ny luft under vingarna efter onsdagens behandling är lite förvånade och dessutom blir de lätt uttröttade för jag blir så trött i ryggen av att bara gå. Jag vet att naprapaten inte gjorde nåt knas för det var enbart massage inga ryck eller slit så ingen skugga ska falla över honom! Jag jämför lite med om man går och bär något tungt väldigt länge och sedan blir av med bördan så känns det märkligt i armarna och det är lite så det känns.

Jag har några alunrot, som på senare år har blivit en riktig favorit, som behöver planteras om. Jag vet att man bör göra det på hösten men jag chansar för de behöver verkligen delas och få lite jord runt sina rötter. Jag hoppas på tur!

Vi gick upp klockan åtta idag, katterna och jag, och redan har Kajsa kommit in med två sorkar och jag har fått påpeka att man äter ute på landet!!! Men hon är mycket förstående för när jag säger skriker nej, så går hon genast ut!!! Jag går ut och berömmer henne förstås! Lisa ligger och trynar i sängen och tycker att maten vi serverar henne smakar bäst ;) Hon tillhör ju de katterna som väntar till fågelungarna flyger ur boet.....

I morgon är det valborgsmässoafton och vi ska prova ett nytt ställe att fira den på. Munga, ett sommarstugeområde som blivit alltmer permanentboende med åren, firar valborg på det sätt som jag saknar från Gotland. Det blir manskör och lotterier och kaffe och...ja, allt det där som ska vara på ett riktigt firande!!!!
Vad gör Ni???

Kommentarer
Postat av: Ingrid

För vår del blir det Warfsholmen precis som vanligt i morgon kväll.



Ha en härlig Valborg!

Postat av: Pia

Åh shit.. valborgsmässoafton imorgon? Ja, man kan säga att hela almanackan har försvunnit bland alla hostattacker och mediciner.. Hänger inte riktigt med i svängarna!! :o)

Vi kanske ta oss till Campus(universitetsområdet) och kikar på brasan.. De brukar ha rätt mycket aktiviteter där..

2011-04-29 @ 10:31:43
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback