Någon vid din sida



av Nicholas Sparks.

Läsningen har inte haft nån central del av mitt liv sista tiden bland annat beroende på att Hundraåringen sög musten ur mig. Här kan jag för övrigt säga att det är nåt fel på mig för alla andra gillar hundraåringen, Blivande ligger och hoppar bredvid mig i sängen på kvällarna för den är så roligt. Slutsats: Jag är en Orolig kvinna i mina bästa år!!!

Den här boken gav mig läslusten tillbaka! Har Ni inte läst nåt av Sparks så rekommenderar jag Er verkligen att göra det för allt jag läst av honom är toppen och även filmerna som baseras på hans bäcker är bra. Exempel på film är
A walk to remember.

Den här boken bärjar som en vanlig kärleksroman men utvecklas med tiden till en riktigt spänningsroman och innan boken är slut har jag skrattat och gråtit i vild förtvivlan. Hans böcker kännetecknas faktiskt lite av att det är inte rosenröda lyckliga slut utan man får tänka lite och boken lämnar en inte i första taget!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag tror att det kommer att bli som med Stieg Larsson första bok för mig vad gäller "Hundraåringen...". Alla snackar så mycket om den och jag orkar bara en bit, sen ger jag upp. Otaliga gånger har jag försökt ta mig igenom den, men nää.. :o)

Nicholas Sparks vet jag att jag har läst, men jag känner inte igen de två du nämnde.. Eller så rör jag ihop författaren med någon annan.. Fullt möjligt! ;o)

Postat av: Elin

Jag fattar inte heller varför alla bara ääälskar Hundraåringen som blablabla. Överskattad! Att inte älska den som alla andra gör tyder på att vi är analystiska och vågar tänka och tycka själva. Vi är bäst! Go us!

2010-09-26 @ 21:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback