Hittade moster på vinden!

Igår var det ju dags för det vi verkligen har behövt göra i flera år! Inte vet jag hur Ni är eller gör men jag är ganska säker på att vi inte är helt ensamma om vårt beteende i alla fall.

2002 flyttade jag in i Blivandes bostad (vi skulle bara se om vi kunde bo fem personer på 54 kvadrat) och de mesta sakerna som jag hade med mig blev ställda uppe på vinden. Där stod redan en massa saker som Blivande samlat på sig under de fem år han redan hade bott här, under åren som gått så har vi plockat om några gånger och tänkt att nästa gång det kommer en container på gården (föreningen har en stående varje vår för att vi boende ska kunna rensa) då ska vi verkligen rensa!! Jo..tjena...då har vi alltid varit fullt upptagna med nåt annat mest med att försöka förtränga det vi måste göra och så har det inte blivit gjort!

Naturligtvis har det också samlat på sig ännu mer grejer med tiden det har också blivit saker uppställda för att de måste bort från lägenheten tillfälligt (om man får gäster eller så) men sen har det blivit kvar! Sen är det ju dessa kartonger man måste spara på ifall man behöver skicka på service (datorkartonger, tv-kartonger osv). Mycket kläder också för Blivande har lider av svår separationsångest varje gång han måste skiljas från ett plagg som han inhandlade nån gång på 70-talet. Igår hittade jag ett otal skjortor från 80-talet, de där storblommiga viscoseskjortorna med axelvaddar...det var skjortor jag rensat ur nån gång tidigt i vår relation och jag kan berätta att igår kände han inte igen dom och det var lätt att få honom att kasta dom :thumbup:

Jag har också samlat på mig saker genom åren (måste ju göra en rättvis blogg) bland annat så har jag ju målat en hel del glas genom åren och vi hittade väl kanske runt hundra vinglas stående däruppe, både målade och omålade! Tyger...ja, vi skulle nog kunna öppna en kombinerad tyg och bokhandel! Runt fem banankartonger med böcker samt sju papperkassar fyllda till bredden med böcker...och minst lika mycket med tyger...

Sa jag att jag ska stå på loppis senare under hösten????

Rätt som det är när jag plockar och grejar så ligger helt plötsligt Moster där på golvet...alldeles smutsig men som tur är så gick det att damma av henne så den vita klänningen förblir vit.



Visst är hon fin i sin konfirmationsklänning? Det roliga är att samma klänning bar jag på min konfirmation och någonstans ska det finns foton tagna av mig på exakt samma ställe hemma hos mormor och morfar...men som tur är så vet inte jag var de finns så det får Ni klara Er utan :D

Ja, hur som så är nu grejerna på vinden omplockade och massor av saker är kastade så jag tror att det kanske blev en 8 kubikmeter mer plats däruppe. Ett problem bara...varför är det så att när man städar på ett ställe på blir det rörigt på ett annat?????

Anjocapi....jag har inte flyttat om sakerna bara!!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Det är så skönt att rensa, slänga och skänka bort en massa prylar. Och när man går igenom allt så hittar man minnen mitt i allt, som det fina fotot på din moster. Duktig du har varit!:)

Postat av: Ingrid

Kommer du ihåg att såna här ställen där man samlar på sig saker kallas för "klambarhul". Jag tycker att jag röjer och röjer i mina klambarhul, men ändå finns det mycket kvar. Har man utrymmen samlar man på sig.



Kram Ingrid

2010-09-13 @ 12:34:38
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ama de casa

Jösses! Mitt råd är att ni flyttar upp på vinden - den verkar ju vara gigantiskt stor!

:-)

2010-09-13 @ 15:16:42
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Diana

Å vad skoj med gamla bilder! Jag är helt "galen" i gamla bilder, tycker det är så skoj och intressant. Mammas konfirmationsbild är rolig att titta på, det var inne med kort-kort då och alla tjejerna har väääldiga problem med att inte visa för mycket på gruppfotot. Haha.

2010-09-13 @ 16:39:37
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Vad skönt att få städat upp och liiiiite blir du väl av med? Verkar så.



Sv: Hahaha! Ja, helt klart problem med hårborttagning. Kollar man noga på bilden ser man två glas också.. ;)

2010-09-13 @ 18:54:39
URL: http://svorskan.se
Postat av: sussi

när vi flyttade 01 och såg hur mycket som fanns i gömmorna så har vi en ritual. Första semesterveckan som maken har så rensar vi förrådet.

2010-09-14 @ 00:18:53
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback